خبر فوری

 
پاکستان برای موفقیت عملیات "ثبات قاطع" از ایالات متحده درخواست سلاح سبک کرد
کد خبر :1351631131

13:49 1403/04/09


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تروریست, تروریسم, روابط نظامی, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در آمریکا, مسعود خان, همکاری دفاعی, همکاری نظامی,

مسعود خان سفیر پاکستان در ایالات متحده، از واشنگتن خواسته است تا سلاح های سبک و تجهیزات مدرن را برای موفقیت عملیات "ثبات قاطع" در اختیار این کشور قرار دهد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| مسعود خان سفیر پاکستان در ایالات متحده، از واشنگتن خواسته است تا سلاح های سبک و تجهیزات مدرن را برای موفقیت عملیات "ثبات قاطع" در اختیار این کشور قرار دهد.              

گفتنی است دولت فدرال پاکستان اخیرا کمپین ضد تروریسم را فعال کرده است، اما محمد شهباز شریف چند روز پس از گمانه زنی در خصوص این عملیات و نگرانی ها از بی خانمان شدن مجدد ساکنان منطقه ایالت خیبر پختون خوا، صراحتا اعلام کرد که هیچ عملیات نظامی در مقیاس وسیع یا انتقال ساکنان منطقه، انجام نمی شود.

سفیر پاکستان در ایالات متحده، طی سخنرانی در مرکز ویلسون، خطاب به سیاست گذاران، دانشمندان، روشنفکران و رهبران بزرگ، گفت که پاکستان برای نابودی و مقابله با شبکه های تروریستی "عملیات عزم استحکام/ثبات قاطع" را آغاز کرده است و به همین منظور ما به سلاح های مدرن نیاز داریم.

مسعود خان در جلسه پرسش و پاسخ گفت که عملیات ثبات قاطع دارای سه بخش ایدئولوژیک، اجتماعی و عملیاتی است، که کار بر روی دو مرحله اول آغاز شده و مرحله سوم نیز به زودی اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد که پاکستان و ایالات متحده باید بر روی حفظ روابط امنیتی قوی، افزایش همکاری اطلاعاتی، از سرگیری فروش تجهیزات نظامی پیشرفته و حفظ "تجهیزات دفاعی آمریکایی" کار کنند. این برای امنیت منطقه و مهار موج فزاینده تروریسم که منافع ایالات متحده و متحدانش را تهدید می کند، بسیار مهم است.

سفیر پاکستان ادامه داد که منافع امنیتی و اقتصادی پاکستان و آمریکا در هم تنیده شده است، روابط دوجانبه باید مبتنی بر حقایق میدانی باشد و به دلیل چند موضوع نباید مانع ایجاد شود، و نباید به دلیل یکی دو موضوع روابط دو کشور آسیب ببیند.

مسعود خان به گفتگوهای سطح بالا، الهام گرفته از اتحادیه 2024، تمرینات نظامی مشترک مانند Falcon Talon و Red Flag برای همکاری دفاعی قوی تر بین پاکستان و ایالات متحده اشاره کرد.

او پیشنهاد کرد که ایالات متحده باید پاکستان را به عنوان یک شریک از طریق تلاش های دیپلماتیک خود در کابل در نظر بگیرد و در مبارزه با تروریسم و ​​حقوق زنان و دختران در افغانستان همکاری کند. ایالات متحده و پاکستان باید بر شراکت موجود تکیه کنند و مرزهای جدیدی را برای تعیین پارامتر های منافع متقابل تعیین کنند.

ارسال نظر

 
1