خبر فوری

 
دیدار وزرای خارجه کشورهای مختلف با سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند در حاشیه نشست جی 20
کد خبر :1350910851

13:29 1401/12/11


برچسب ها : جی20, دهلی نو, سوبرامانیام جایشانکار, نشست وزیران امور خارجه گروه 20, هند و آفریقای جنوبی, هند و برزیل, وزیر امور خارجه آرژانتین, وزیر امور خارجه انگلیس, وزیر امور خارجه برزیل, وزیر امور خارجه هلند, وزیر امور خارجه هند,

وزرای امور خارجه کشورهای روسیه، برزیل، انگلیس، مکزیک، نیجریه، کومور، آرژانتین، هلند، آفریقای جنوبی و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو گروه 20 طی روزهای گذشته به صورت جداگانه با وزیر خارجه هند در دهلی‌نو دیدار و گفتگو نمودند.


دهلی‌نو: به گزارش راز نیوز| وزرای امور خارجه کشورهای مختلف که با هدف شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای گروه 20 در دهلی‌نو به سر می‌برند با سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه این کشور به صورت جداگانه دیدار و رایزنی نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزرای امور خارجه کشورهای روسیه، برزیل، انگلیس، مکزیک، نیجریه، کومور، آرژانتین، هلند، آفریقای جنوبی و مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو گروه 20 طی روزهای گذشته به صورت جداگانه با وزیر خارجه هند در دهلی‌نو دیدار و گفتگو نمودند.

مائورو ویرا و سابرامانیام جایشانکار وزرای خارجه کشورهای برزیل و هند در دیدار با یکدیگر به عنوان اعضای گروه تروئیکا به بررسی موضوعات مطرح شده در نشست وزیران خارجه پرداختند و بر لزوم تقویت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و انرژی تأکید کردند.

دو طرف همچنین نسبت به ارتقای همکاری‌های چندجانبه در زمینه‌های گوناگون به ویژه در سازمان ملل متحد، سازمان بریکس و انجمن گفتگوی IBSA که در زمینه ارتقای همکاری‌های بین‌المللی میان سه کشور هند، برزیل و آفریقای جنوبی فعالیت دارد توافق نمودند.

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس نیز روز گذشته با همتای هندی خود در دهلی‌نو به دیدار و گفتگو پرداخت.

در این دیدار دو طرف پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه روابط دوجانبه در گفتگوهای اخیر به ویژه آغاز طرح حرفه‌ای جوان را مورد بررسی قرار دادند.

وزرای خارجه هند و انگلیس همچنین در خصوص تحولات جهانی و همچنین دستور کار جی 20 نیز به بحث و گفتگو پرداختند.

علاوه بر این ظهیر ذوالکمال وزیر خارجه کومور و رئیس اتحادیه آفریقا نیز که به منظور شرکت در نشست وزیران خارجه گروه 20 در دهلی‌نو به سر می‌برد روز چهارشنبه با سابرامانیام جایشانکار دیدار کرد.

وزیر خارجه هند در این دیدار بر عزم دهلی‌نو برای تداوم حمایت از همسایه دریایی خود تحت سیاست ساگر تأکید کرد و اطمینان داد با ریاست هند بر گروه 20 فریاد مناطق جنوب جهان در اولویت قرار خواهد گرفت.

مارسلو ابرارد وزیر امور خارجه مکزیک نیز با سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند در دهلی‌نو به دیدار و گفتگو پرداخت. در این دیدار دو طرف با اشاره به همکاری مستحکم چندجانبه میان دو کشور در خصوص دستور کار نشست گروه 20 به ویژه موضوع رشد و توسعه بحث و گفتگو نمودند.

وزرای خارجه هند و مکزیک در خصوص تحرک، پایداری و نوآوری در روابط دوجانبه نیز به رایزنی پرداختند.

وزیر خارجه هند با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر صورت گرفته در روابط دوجانبه طی سال‌های اخیر از افتتاح کنسولگری مکزیک در بمبئی استقبال نمود.

وزیر خارجه هند علاوه بر این عصر روز گذشته  جوفری اونیاما همتای نیجریه‌ای خود را نیز به صورت جداگانه به حضور پذیرفت.

در این دیدار مناسبات دوجانبه دوستانه میان دهلی‌نو و آبوجا در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه هند بر تعهد مستحکم هند به منافع مناطق جنوبی زمین و اتحادیه آفریقا تأکید کرد.

وی با اشاره به تحولات اخیر در همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه مبادلات آموزشی اشاره کرد و گفت: ما از برقراری پروازهای مستقیم میان دو کشور استقبال خواهیم کرد.

در ادامه این دیدارها سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز با سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند به دیدار و رایزنی در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات مشترک مورد علاقه پرداخت.

سانتیاگو کافیِرو وزیر خارجه آرژانتین یکی دیگر از شرکت کنندگان در نشست وزیران خارجه کشورهای گروه 20 در دهلی‌نو بود که روز گذشته با همتای هندی خود دیدار و گفتگو نمود.

وزیر خارجه هند با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر با ابراز خرسندی نسبت به دیدار با همتای آرژانتینی خود عنوان داشت: "توسعه مداوم روابطمان باعث خوشحالی است، تجارت حتی با گسترش همکاری‌های دفاعی به طور چشمگیری در حال گسترش است و مشارکت هسته‌ای ما نیز برای دو کشور سودمند ثابت شده است. هند و آرژانتین رویکردی مشابه به مسائل گروه 20 دارند."

همچنین ووپکه هوکسترا  وزیر خارجه هلند نیز با سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های فناوری، تحرک و نوآوری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزرای خارجه هلند و هند همچنین پیرامون موضوعات مختلف مناطق اوراسیا، هند و اقیانوس آرام نیز بحث و رایزنی نمودند.

علاوه بر این سرکار خانم نالدی پاندور و سابرامانیام جایشانکار وزرای خارجه آفریقای جنوبی و هند نیز عصر روز گذشته در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای گروه 20 در دهلی‌نو با یکدیگر به دیدار و گفتگو پرداختند.

در این دیدار حوزه‌های تمرکز گروه 20 و دستور کار نشست وزیران خارجه این گروه مورد بررسی از سوی طرفین قرار گرفت.

دو طرف همچنین درباره امور مختلف مربوط به بریکس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه هند در این دیدار رشد روابط دوجانبه را مورد تمجید قرار داد و از همکاری دولت آفریقای جنوبی برای ارسال یوزپلنگ جهت تقویت تنوع زیستی هند تقدیر نمود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز روز گذشته با وزیر خارجه هند به دیدار و رایزنی پرداخت.

 

سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند ظهر امروز همچنین وزرای خارجه کشورهای آمریکا و چین را نیز به صورت جداگانه به حضور پذیرفت.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به منظور شرکت در نشست وزیران خارجه کشورهای گروه 20 به دهلی‌نو سفر کرده است ظهر پنجشنبه با همتای هندی خود به دیدار و رایزنی پرداخت.

بلینکن و جایشانکار در این دیدار به بررسی روابط دوجانبه و موضوعات مختلف جهانی و منطقه‌ای پرداختند.

علاوه بر این چین گانگ وزیر خارجه جمهوری خلق چین نیز با سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند دیدار و گفتگو نمود

دو طرف در این دیدار به گفتگو در خصوص حل چالش‌های کنونی در روابط دوجانبه به ویژه موضوع صلح و ثبات در مرزهای مشترک دو کشور پرداختند و دستور کار نشست گروه 20 را نیز مورد بررسی قرار دادند.

ارسال نظر

 
1