خبر فوری

 
همکاری ارتش پاکستان با عناصر تکفیری با هدف سرکوب شیعیان پاراچنار
کد خبر :1350351129

14:46 1403/06/17


برچسب ها : FC, اختلافات مذهبی, افراد تکفیری, پاراچنار, تفرقه گرایی, شیعه, شیعیان پاکستان, گروه تکفیری, نیروهای سپاه مرزی پاکستان, کرم ایجنسی,

تحرکات اخیر نیروی سپاه مرزی و دیدار های مکرر درجه دار های آن با عناصر تکفیری در منطقه کرم ایجنسی باعث ایجاد ترس از تشدید تنش های مذهبی شده است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| ارتش پاکستان از زمان ژنرال ضیاء الحق (فرمانده سابق) در تلاش است تا به نحوی شیعیان پاراچنار را سرکوب یا مجبور به کوچ از منطقه کرم ایجنسی بکند.

اما به دلیل مقاومت شیعیان با عناصر تروریستی پرورش یافته ارتش پاکستان تاکنون در این هدف خود نتوانسته موفق شود.

باتوجه به گزارش های متعدد از منابع محلی و حتی ناظران امور تروریستی در پاکستان، ارتش این کشور به طور مستقیم در تشدید تنش های شیعه و سنی و تفرقه گرایی در منطقه کرم ایجنسی، به طور ویژه حملات مسلحانه عناصر تکفیری علیه مناطق مسکونی شیعیان برای اشغال اراضی، نقش دارد.

براساس تحولات اخیر در منطقه کرم ایجنسی، عابد بوشهره از بازیگران تکفیری محلی دو روز قبل از پایگاه نیروهای سپاه مرزی منطقه و سلاح های دور پرتاب موجود، دیدن کرده است؛ به گفته منابع، پس از اینکه نامبرده از سلاح های موجود بازدید کرد، فرماندهی پایگاه سلاح هایی چون دوش پرتاب، خمپاره انداز و تیربار سنگین را تحویل وی داده است.

منابع محلی بر این باورند که تحرکات اخیر نیروهای سپاه مرزی FC نشان می دهد که آنها ضمن تامین سلاح عناصر تکفیری منطقه، به دنبال تشدید مجدد ناآرامی ها و افزایش تنش مذهبی در منطقه می باشند.

از طرفی چند روز قبل ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از درجه دار های نیروی سپاه مرزی FC در گفتگو با عناصر تکفیری منطقه می گفت که این جنگ (با شیعیان)، مبارزه دیرینه ای است که اجداد شما آن را انجام دادند و اکنون شما و فرزندان تان باید این جهاد را ادامه دهید.

همچنین دیدار های مکرر سرهنگ تیمور سلطان فرمانده سپاه مرزی در منطقه با عناصر تکفیری باعث افزایش احساس خطر توسط شیعیان منطقه شده است.

ارسال نظر

 
1