خبر فوری

 
دیدار وزیر امور خارجه هند با رئیس جمهور زنگبار
کد خبر :1350154098

14:07 1402/04/15


برچسب ها : امضای توافقنامه, دانشگاه, روابط دوجانبه, سوبرامانیام جایشانکار, هند و تانزانیا, وزیر امور خارجه هند,

سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند طی سفری به تانزانیا با رئیس جمهور زنگبار دیدار کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند که طی سفری 4 روزه به تانزانیا رفته است با حسین علی موینی رئیس جمهور زنگبار دیدار و به همراه او شاهد امضای توافقنامه راه اندازی پردیس IIT Madras در زنگبار بود.

وزارت امور خارجه هند در بیانیه‌ای اعلام کرد که جایشانکار در یک سفر رسمی چهار روزه به تانزانیا رفته است، جایی که قرار است مذاکراتی در سطح بالا داشته باشد و ریاست دهمین نشست کمیسیون مشترک با همتای خود را بر عهده بگیرد.

جایشانکار پس از دیدار با رئیس جمهور زنگبار در توییتی نوشت: «از دیدار با رئیس جمهور زنگبار، دکتر حسین علی موینی، خوشحالم. از تعهد قوی او به مشارکت قوی تر هند و زنگبار قدردانی می کنم. مشارکت توسعه و همکاری دفاعی ما حوزه‌هایی هستند که او ارتباط نزدیکی با آنها دارد.»

شایان ذکر است موسسه فناوری هند (IIT) برای تقویت روابط آموزشی بین دو کشور، اولین پردیس (دانشگاه) خارج از کشور خود را در زنگبار تانزانیا در اکتبر 2023 با گروهی متشکل از 50 دانشجو در مقطع کارشناسی و 20 دانشجوی کارشناسی ارشد افتتاح می کند.

پردیس جدید IIT در زنگبار با نام IIT Madras راه اندازی خواهد شد. زنگبار یکی از سه دانشگاه خارج از هند خواهد بود و بقیه در ابوظبی و کوالالامپور قرار دارند.

در جریان این بازدید، جایشانکار همچنین با رهبری عالی کشور آفریقای شرقی تماس گرفت و همچنین در مراسم پذیرایی در کشتی تریشول نیروی دریایی هند شرکت کرد.

ارسال نظر

 
1