خبر فوری

 
ابراز تمایل آمریکا بر گسترش همکاری با دولت جدید پاکستان
کد خبر :1347073705

13:21 1402/12/15


برچسب ها : ایالت پنجاب, پاکستان و آمریکا, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, محمد شهباز شریف, مریم نواز, نخست وزیر پاکستان, نشست خبری, وزارت امور خارجه آمریکا, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا بیان کرد: تحت رهبری شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان، آمریکا مایل به تقویت بیشتر روابط با این کشور است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا بر تعهد پایدار این کشور به مشارکت قوی با پاکستان تاکید کرد و گفت: تحت رهبری شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان، آمریکا مایل به تقویت بیشتر این مشارکت است.

بر اساس جزئیات، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه 14 اسفند (4 مارس) طی یک نشست خبری در واشنگتن از انتخاب مریم نواز به عنوان اولین سروزیر زن در ایالت پنجاب استقبال کرد و آن را نقطه عطف مهمی در سیاست پاکستان خواند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که انتخاب مریم نواز زمینه را برای افزایش مشارکت زنان در سیاست پاکستان فراهم آورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص به روی کار آمدن دولت جدید پس از انتخابات 8 فوریه گفت: در مورد نخست وزیر جدید اظهار نظر نمی‌کنم، اما همانطور که قبلاً گفتم، ما حامی پاکستان بوده و برای همکاری دیرینه خود با این کشور ارزش قائل هستیم.

وی در ادامه سخنان خود پاکستان قوی، مرفه و دموکراتیک را برای منافع ایالات متحده و پاکستان امری حیاتی دانست و با تاکید بر تداوم تعامل با رهبری جدید، اعلام کرد: تعامل ما با شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان و دولت وی بر این منافع مشترک متمرکز خواهد بود.

متیو میلر انتخاب مریم نواز به عنوان سروزیر جدید ایالت پنجاب را یک تحول مهم در سیاست پاکستان عنوان کرد و اظهار داشت: ما مشتاق همکاری بیشتر با پاکستان برای ادغام کامل زنان در شورای زنان ایالات متحده و پاکستان، جامعه مدنی و به ویژه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و سایر حوزه های تصمیم گیری کشور هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت زنان، بیان کرد: پاکستان متحد به کشوری قدرتمند و مرفه تبدیل خواهد شد که همه پاکستانی ها از آن بهره مند می شوند.

در پایان نشست خبری، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد ادعای اپوزیسیون مبنی بر تقلب در خصوص انتصاب مریم نواز، پاسخ داد: من در مورد سیاست داخلی پاکستان اظهار نظر نمی کنم.

ارسال نظر

 
1