خبر فوری

 
شهباز شریف: تصمیم دولت ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین ستودنی است
کد خبر :1336168111

10:02 1403/03/05


برچسب ها : ارتش اسرائیل, پاکستان و ایرلند, تماس تلفنی, روابط دو جانبه, غزه, فلسطین, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان ضمن قدردانی از تصمیم اخیر دولت ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، این تصمیم را حامل پیام امید و همبستگی با مظلومین فلسطین عنوان کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان ضمن قدردانی از تصمیم اخیر دولت ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، این تصمیم را حامل پیام امید و همبستگی با مظلومین فلسطین عنوان کرد.

به گزارش بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری پاکستان: شهباز شریف طی تماس تلفنی با همتای ایرلندی خود تصدی وی در این سمت را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه، گفت: این تصمیم ایرلند پیام امید و همبستگی را به فلسطینیان بی گناه قربانی جنایات وحشیانه اسرائیل خواهد داد و همچنین نقش مهمی در پیشبرد آرمان فلسطین خواهد داشت. وی ابراز امیدواری کرد که این تصمیم ایرلند باعث اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دیگر کشور ها نیز می شود.

محمد شهباز شریف افزود: پاکستان همواره از راه حل دو کشوری بر اساس قطعنامه های مربوطه سازمان ملل متحد، به عنوان تنها راه برقراری صلح پایدار در خاورمیانه حمایت کرده است. وی ضمن ابراز عزم راسخ پاکستان در حمایت از مقاومت عادلانه مردم فلسطین، دستور دیوان بین المللی به اسرائیل برای متوقف کردن حملات به رفح و غزه را مورد ستایش قرار داد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه صحبت های خود ابراز امیدواری کرد که مردم مظلوم کشمیر نیز مورد توجه جامعه جهانی قرار خواهند گرفت، زیرا آنها نیز در هفت دهه گذشته اشغال وحشیانه و محرومیت از حقوق اولیه بشر را تحمل کرده اند.

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند اظهار کرد که ما طی مشورت با دیگر متحدان اروپایی این تصمیم را اتخاذ کرده ایم زیرا نمی توان به هیچ وجه عملیات نظامی ارتش اسرائیل در غزه را نادید گرفت. دولت ایرلند احساس کرد که این تصمیم برای پیشبرد عادی سازی اوضاع ضروری است.

مقامات دو کشور در این تماس تلفنی ضمن گفتگو در مورد مناسبات دوطرفه، تمایل خود به مستحکم تر کردن همکاری ها را ابراز داشتند.

شهباز شریف با قدردانی از تصمیم ایرلند برای افتتاح سفارت خود در پاکستان، گفت که این ماموریت جدید نقش مهمی در ارتقای تجارت دوجانبه، سرمایه گذاری و تبادلات مردمی با سفارت اسلام‌آباد در دوبلین خواهد داشت. وی در ادامه از همتای ایرلندی خود برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1