خبر فوری

 
سفر معاون اول وزیر دفاع پاکستان به سریلانکا با هدف تقویت روابط دفاعی و نظامی دوجانبه
کد خبر :1334923260

15:32 1402/10/15


برچسب ها : امنیت دریایی, پاکستان و سریلانکا, حمود الزمان, رئیس جمهور سریلانکا, رانیل ویکرام سینگ, رانیل ویکرمسینگه, روابط دفاعی, روابط دوجانبه, سپهبد بازنشسته, مذاکره, معاون وزیر دفاع پاکستان, همکاری دوجانبه, هیئت پاکستان, وزیر دفاع سریلانکا,

سپهبد بازنشسته حمود الزمان معاون اول وزیر دفاع پاکستان برای رهبری هیئت پاکستانی در چهارمین گفتگوی دفاعی میان پاکستان و سریلانکا به کوته پایتخت این کشور سفر کرد.


کوته: به گزارش راز نیوز | سپهبد بازنشسته حمود الزمان معاون اول وزیر دفاع پاکستان برای رهبری هیئت پاکستانی در چهارمین گفتگوی دفاعی میان پاکستان و سریلانکا به کوته پایتخت این کشور سفر کرد.

وی در این سفر با رئیس جمهور سریلانکا دیدار و هیئت پاکستانی را در چهارمین گفتگوی دفاعی میان پاکستان و سریلانکا در کوته رهبری کرد.

سپهبد بازنشسته حمود الزمان معاون اول وزیر دفاع پاکستان در مورخ 13 دی (3 ژانویه 2024) با رانیل ویکرماسینگه رئیس جمهور سریلانکا به گفتگو و رایزنی پرداخت.

رانیل ویکرماسینگه رئیس جمهور سریلانکا به گرمی از معاون اول وزیر دفاع پاکستان استقبال و در مورد امنیت منطقه ای و تقویت روابط دفاعی دوجانبه گفتگو کرد.

در این نشست وزیر دفاع، مشاور ارشد رئیس جمهور در امور امنیت ملی، ساگالا راتنایکا رئیس ستاد ریاست جمهوری و ژنرال بازنشسته کمال گوناراتنه دبیر وزارت دفاع سریلانکا حضور داشتند.

پیش از این، سپهبد بازنشسته حمود الزمان و مقامات ارشد نظامی در چهارمین گفتگوی دفاعی پاکستان و سریلانکا که با موفقیت در مجتمع ستاد دفاعی در کلمبو سریلانکا در 13 دی (3 ژانویه 2024) برگزار شد، شرکت کردند.

هیئت پاکستانی را سپهبد حمود الزمان معاون اول وزیر دفاع و رهبری هیئت میزبان را ژنرال بازنشسته کمال گوناراتنه دبیرکل وزارت دفاع سریلانکا بر عهده داشت.

در این نشست مذاکره، هر دو طرف در مورد پیشرفت تصمیمات اتخاذ شده در آخرین گفتگوی دفاعی و راه های حل و فصل مسائل باقی مانده بحث و رایزنی کردند.

گفتگوها بر افزایش همکاری‌ های دفاعی از جمله برنامه‌ های تبادل آموزشی، تمرین ‌های دفاعی دوجانبه، نگرانی ‌های امنیتی متقابل، تقویت همکاری ‌های دریایی و تبادل تخصص‌ های فنی نظامی متمرکز بود.

رایزنی دفاعی پاکستان و سریلانکا بستر مهمی برای تقویت و تحکیم روابط قوی میان دو کشور بوده است و این گفتگو که ریشه در پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دیپلماتیک دارد، به سنگ بنای مشارکت استراتژیک بین هر دو کشور تبدیل شده است.

ارسال نظر

 
1