خبر فوری

 
 
مسدود شدن جاده در اعتراض به ربوده شدن جوان بلوچ توسط نیروهای پاکستانی
کد خبر :1332524924

11:37 1402/12/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, سوراب, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان, کمیته همبستگی بلوچ,

در پی ربوده شدن یک جوان بلوچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان از شهرستان سوراب ایالت بلوچستان مردم محلی جاده آر سی دی را مسدود نمودند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در پی ربوده شدن یک جوان بلوچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان از شهرستان سوراب ایالت بلوچستان مردم محلی جاده آر سی دی را مسدود نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای دایره مبارزه با تروریسم و مأموران سرویس‌های امنیتی پاکستان حوالی ساعت 8 شب گذشته یک جوان به نام عبدالرزاق بلوچ را از میدانی واقع در جاده آر سی دی در شهر سوراب دستگیر و با خود به همراه بردند.

اعضای خانواده عبدالرزاق و دیگر مردم محلی در اعتراض به این اقدام نهادهای امنیتی پاکستان ضمن مسدود نمودن جاده آر سی دی به تحصن در محل پرداخته و آزادی فوری این جوان بلوچ را خواستار شدند.

در این تحصن دکتر سرکار خانم ماهرنگ بلوچ مسئول کمیته همبستگی بلوچ و دیگر اعضای این کمیته نیز حضور یافتند.

به گفته پدر عبدالرزاق، زمانی که پسر وی برای ادای نماز تراویح به سمت مسجد می‌رفت توسط مأموران سرویس‌های امنیتی پاکستان دستگیر و ناپدید شد.

وی گفت: پیش از این نیز یکی از پسران من چندین ماه در بند سرویس‌های امنیتی پاکستان قرار داشت و اکنون به بیمار روانی تبدیل شده است.

عبدالخالق بلوچ با تمجید و تقدیر از دکتر ماهرنگ بلوچ رئیس کمیته همبستگی بلوچ اظهار داشت: این حق اساسی ماست که در برابر هرگونه ظلم بایستیم، ما حضور شما را گرامی می‌داریم، حاکمیت باید رویکرد ربودن اجباری شهروندان را کنار بگذارد در غیر این صورت تمام مردم بلوچستان متحد و یک صدا به خیابان‌ها خواهند آمد.

دکتر ماهرنگ بلوچ نیز طی سخنانی اعلام داشت: از تمام مردم مناطق اطراف درخواست می‌کنم این خانواده مظلوم را در مبارزه علیه بی قانونی همراهی و پشتیبانی کنند.

ارسال نظر

 
1