خبر فوری

 
 
توسعه مناسبات دوجانبه محور رایزنی سفیر چین و وزیر کشور پاکستان
کد خبر :1331608305

15:40 1402/08/29


برچسب ها : پاکستان و چین, دولت موقت, روابط دوجانبه, سفیر چین, سناتور سرفراز بگتی, وزیر کشور پاکستان,

سفیر چین و وزیر کشور پاکستان در دیدار امروز خود پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر چین و وزیر کشور پاکستان در دیدار امروز خود پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیانگ زایدونگ سفیر جمهوری خلق چین در اسلام آباد امروز دوشنبه با سرفراز بگتی وزیر کشور دولت موقت پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار به بررسی سطح همکاری‌های دوستانه موجود میان پاکستان و چین پرداخته و بر عزم خود برای توسعه مناسبات و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های گوناگون مورد علاقه تأکید کردند.

وزیر کشور پاکستان در این دیدار ابراز داشت: روابط دوستانه میان پاکستان و چین مشتمل بر چند دهه الگویی برای تمام جهانیان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز اخیر نخست وزیر پاکستان به چین خاطرنشان کرد: این سفر به تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های گوناگون به ویژه امنیت کمک خواهد نمود. هدف بعدی ما اجرایی نمودن توافقنامه‌های صورت گرفته در جریان این سفر است.

وی افزود: ابتکار امنیت جهانی شی جین پینگ رئیس جمهور چین ستودنی است.

در ادامه این دیدار سفیر چین در اسلام آباد نیز طی خنانی از اعلام آمادگی پکن برای هرگونه همکاری لازم بین‌المللی با پاکستان در جهت توسعه امنیت جهانی خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تأمین و حفظ امنیت شهروندان چینی در داخل خاک پاکستان از سرفراز بگتی در این زمینه تقدیر و تشکر نمود.

وزیر کشور در بخش دیگری از این دیدار تروریسم را یک چالش مشترک و مهم خوانده و عنوان داشت ما پیش از این نیز آن را شکست داده‌ایم.

سفیر چین نیز از اقدامات پاکستان و نقش این کشور در جنگ علیه تروریسم تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1