خبر فوری

 
کشته شدن 5 نظامی ارتش پاکستان در حمله جدایی طلب های بلوچ در بلیده
کد خبر :1330757607

09:10 1402/10/24


برچسب ها : BLF, انفجار بمب کنار جاده ای, بلیده, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جدایی طلب, شبه نظامیان بلوچ, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ, کاروان نظامی ارتش پاکستان, کیچ,

در حمله مسلحانه و انفجاری تجزیه طلب های بلوچ به کاروان نظامی ارتش پاکستان در بلیده، 5 نظامی کشته شدند درحالیکه ارتش مدعی است در عملیات جستجو و کشف مخفیگاه عناصر مسلح، 3 تن را کشته است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF در بیانیه ای ضمن اذعان به حمله علیه نظامیان ارتش پاکستان در منطقه بلیده گلی واقع در شهرستان کیچ، اظهار داشت: ساعت 3 بامداد شب شنبه (شب 23 دی) با اتخاذ استراتژی و برپایه اطلاعات سری سازمانی، طی حمله ای به ارتش دشمن، تلفات سنگینی وارد کردیم.

وی افزود: کاروان نظامی مشتمل بر دو خودرو و شش موتورسیکلت را با بمب کنار جاده ای هدف قرار دادیم که درپی انفجار بمب در نزدیکی یکی از این خودروها5 نظامی سوار بر آن کشته و دو نیرو از جمله یک سرگرد به شدت زخمی شدند. شبه نظامیان خودروی دیگر و موتورسوارها را با سلاح های جدید و خودکار هدف قرار دادند.

سخنگو با بیان اینکه دشمن در برابر عملیات های مرگبار سرمچارهای بلوچ مسلح به تاکتیک های جنگی و روانی به قدری حساس، درمانده و محدود شده است که علیرغم استفاده از ماشین آلات میلیاردی از جمله فناوری، به طور کامل قادر به محافظت از خود در برابر این حملات نیست. دشمن در این جنگ از جبهه و از نظر روانی بازنده شده است.

سرگرد گهرام بلوچ در پایان این پیام با برعهده گرفتن مجدد مسئولیت این حمله، اظهار داشت که سازمان عزم خود را مجددا در خصوص ادامه حملات علیه دشمن تا آزادی کامل بلوچستان، ابراز می دارد.

روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR ضمن اذعان به این حمله علیه نیروهای خود، گفت: عناصر مسلح با بمب کنار جاده ای نیروهای ما را حین انجام عملیات در منطقه عمومی بلیده هدف قرار دادند که پس از آن تبادل آتش سنگینی انجام گرفت.

وی اظهار داشت که نظامیان در اقدامی سریع با جستجوی پناهگاه عناصر مسلح، سه تن از آنها را به هلاکت رساندند.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت در این حمله انفجاری 5 نظامی به درجه شهادت نائل آمدند که شامل سرباز تیپو رزاق 23 ساله از ساهیوال، سرباز سنی شوکت 24 ساله از کراچی، سرباز شفیع الله 23 ساله از لسبیله، نایب سرجوخه طارق علی 23 ساله از کراچی و سرباز محمد طارق خان 25 ساله از میانوالی می باشند.

وی در ادامه بیان داشت که عملیات پاکسازی برای جستجوی حضور دیگر عناصر مسلح در منطقه جریان دارد.

ارسال نظر

 
1