خبر فوری

 
ابراز آمادگی کره جنوبی برای سرمایه گذاری در گلگیت بلتستان
کد خبر :1330363494

09:41 1402/11/08


برچسب ها : پاکستان و کره جنوبی, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر کره جنوبی, شغل, گردشگری, وزیر ارشد گلگیت بلتستان,

سفیر کره جنوبی در پاکستان با حاجی گلبر خان وزیر ارشد موقت گلگیت بلتستان دیدار کرد که در این بین در رابطه با روابط دو طرفه تبادل نظر و کره جنوبی اشتیاق برای سرمایه گذاری در گلگیت بلتستان را ابراز داشت.


گلگیت بلتستان: به گزارش راز نیوز| سفیر کره جنوبی در پاکستان با حاجی گلبر خان وزیر ارشد موقت گلگیت بلتستان دیدار کرد که در این بین در رابطه با روابط دو طرفه تبادل نظر و کره جنوبی اشتیاق برای سرمایه گذاری در گلگیت بلتستان را ابراز داشت.

وزیر ارشد گفت: گلگیت بلتستان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، برق آبی و معادن دارد که مستلزم همکاری می باشد. از طرفی به دلیل دور افتاده و صعب العبور بودن، گلگیت بلتستان فاقد صنایع و بخش های خصوصی می باشد که این امر باعث کم بودن زمینه های شغلی شده است و در این راستا از دولت کره جنوبی درخواست داریم فرصت های شغلی را برای جوانان متخصص و تحصیل کرده منطقه فراهم کند.

سفیر کره جنوبی، اظهار داشت: ارتباط ما با این مردم بسیار قدیمی است و ما با مردم منطقه وابستگی خاصی داریم. در فصل بهار خواهان بازدید مفصل از گلگیت بلتستان و ملاقات با مردم آن هستم. گردشگران و افراد وابسته به این زمینه در کره جنوبی را از زیبایی های گردشگری و اماکن گلگیت بلتستان آگاه خواهم کرد و همچنین سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این منطقه تشویق می کنم.

وی افزود: آثار باستانی گلگیت بلتستان، از دارایی های مشترک همه ما هستند که می خواهیم برای حفظ آنها گام‌های بیشتری برداریم. سفیر خاطر نشان ساخت که در رابطه با دیگر پیشنهادات ارائه شده نیز با دولت خود صحبت خواهد کرد.

 

ارسال نظر

 
1