خبر فوری

 
توافق پاکستان و ایتالیا برای تمدید توافقنامه تغییر بدهی‌ها تا دسامبر 2024
کد خبر :1330362459

12:03 1402/04/15


برچسب ها : اسلام آباد, امضای توافقنامه, بازپرداخت بدهی, بدهی های خارجی, پاکستان و ایتالیا, دبیر امور اقتصادی پاکستان, وزارت امور اقتصادی پاکستان,

پاکستان و ایتالیا یادداشت تفاهم تمدید توافقنامه پیشین برای صرف بدهی‌های پاکستان به ایتالیا در پروژه‌های مختلف عمرانی را به امضا رساندند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و ایتالیا یادداشت تفاهم تمدید توافقنامه پیشین برای صرف بدهی‌های پاکستان به ایتالیا در پروژه‌های مختلف عمرانی را به امضا رساندند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یادداشت تفاهم برای تمدید توافقنامه دیرینه تغییر در نوعیت بدهی طی مراسمی رسمی توسط آندریاس فراریز سفیر ایتالیا در اسلام آباد و معاون وزیر امور اقتصادی پاکستان به امضا رسید.

طبق این توافقنامه تمامی شرایط و ضوابط برای دوره تمدید شده مطابق با توافقنامه دیرینه امضا شده در 13 آبان ماه 1385 خواهد بود و هیچ‌گونه تغییراتی در آن اعمال نخواهد شد. در دوره تمدید شده مسائل باقیمانده از قرارداد تبدیل بدهی پاکستان و ایتالیا(PIDSA) همچون لغو بدهی معوق، پروژه‌های در حال انجام، انتقال دارایی‌ها، تجزیه و تحلیل برنامه و گزارش نهایی تکمیل خواهد شد.

توافقنامه سال 2006 میلادی میان پاکستان و ایتالیا از سال 2009 میلادی اجرایی گردید، طبق این توافقنامه مقرر شد بدهی 100 میلیون دلاری پاکستان به ایتالیا در پروژه‌های کوچک توسعه زیرساختی در مناطق روستایی همچون سلامت، آموزش، کشاورزی، محیط زیست و کاهش فقر هزینه گردد، طبق این برنامه تاکنون 48 طرح مختلف به تصویب رسیده که از این میان 45 طرح تکمیل شده و 3 طرح در دست اجرا قرار دارند.

معاون وزیر امور اقتصادی در جریان مراسم امضای این توافقنامه از دولت ایتالیا تقدیر نمود و بر لزوم تقویت بیشتر روابط میان دو کشور تأکید ورزید.

ارسال نظر

 
1