خبر فوری

 
تمدید دوساله تصدی سپهبد ندیم انجم در سمت ریاست سازمان اطلاعات پاکستان ISI با موافقت آمریکا
کد خبر :1330164260

12:01 1402/10/19


برچسب ها : ISI, ایالات متحده آمریکا, پاکستان و آمریکا, رئیس سازمان اطلاعات پاکستان, روابط دوجانبه, سپهبد عاصم منیر, سپهبد ندیم انجم, فرمانده ارتش پاکستان, ندیم احمد انجم, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

در گزارشی که از سوی برخی منابع خبری در رسانه ایکس منتشر شد آمده است که تمدید مدت 2 ساله رئیس سازمان اطلاعات پاکستان ISI با موافقت آمریکا، باعث ترویج سیاست های حامی ایالات متحده در منطقه می شود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع خبری در رسانه ایکس با انتشار گزارشی بیان داشتند که ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان با موافقت آمریکا زمان تصدی سپهبد ندیم احمد انجم در سمت ریاست سازمان اطلاعات پاکستان ISI را برای مدت 2 سال تمدید کرده است و  سپهبد ندیم انجم تا دستورات بعدی از آمریکا، در این سمت باقی خواهد ماند.

در ادامه گزارش به نقل از تحلیل مقامات عالی رتبه در هیئت حاکمه نظامی پاکستان، گفته شد که نتایج مورد انتظار از این تمدید دو ساله به شرح زیر است:

1_ تاخیر در انتخابات عمومی، ترویج روایت توسعه اقتصادی از طریق تاخیر در برگزاری انتخابات. قبولاندن هیئت حاکمه نظامی در مقابل سیاست

2_ در صورت بازنشسته شدن یا عدم توانایی عاصم منیر، ممکن است گزینه بعدی برای این سمت سپهبد ندیم انجم باشد.

3_ سیاست های ضد حزب PTI و ترویج حزب PPP با توجه به لابی PPP برای تمدید ندیم انجم ادامه خواهد داشت و این از برکات تغییر رژیم است.

4_ سیاست های حامی آمریکا در منطقه

5_ تداوم تنزل چهره و نفرت نسبت به وجهه ارتش پاکستان

6_ تداوم نقض حقوق بشر

7_ قاضی فائز عیسی رئیس دیوان عالی کشور همچنان تحت نفوذ ISI باقی خواهد ماند و در صورت همکاری او در تاخیر در برگزاری انتخابات، تصدی او در سمتش برای یکسال به عنوان تشویقی تمدید می شود.

8_ آغاز مبارزه جدیدی علیه تروریسم

9_ تداوم بی ثباتی سیاسی

10_ عدم محبوبیت سیاسی افسران عالی رتبه نظامی، موجب ایجاد فضای نیمه شورش در رده های پایین تر می شود

ارسال نظر

 
1