خبر فوری

 
فرماندار ایالت خیبر پختون خوا: بلژیک ضمن ارائه بورسیه تحصیلی، در پیشرفت جوانان ایالت در عرصه تحصیلی کمک کند
کد خبر :1329901663

16:59 1402/05/27


برچسب ها : آموزش, پاکستان و بلژیک, حاجی غلام علی, روابط دوجانبه, سفیر بلژیک, فاتا, فرماندار ایالت خیبر پختون خوا, مناطق قبایلی,

چارلز دلوگان سفیر بلژیک در اسلام آباد روز پنجشنبه 26 مرداد با حضور ساختمان فرمانداری ایالت خیبر پختون خوا در پیشاور، با فرماندار حاجی غلام علی دیدار کرد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| چارلز دلوگان سفیر بلژیک در اسلام آباد روز پنجشنبه 26 مرداد با حضور ساختمان فرمانداری ایالت خیبر پختون خوا در پیشاور، با فرماندار حاجی غلام علی دیدار کرد.

در این دیدار مسایل مربوط به روابط دوجانبه، پیوندهای تجاری و افزایش روابط بین مردم دو طرف و ایجاد فرصت های بهتر تحصیلی برای جوانان مناطق قبایلی ادغام شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار اظهار داشت که بلژیک نه تنها از ارتقای آموزش در ولسوالی های الحاقی این ایالت حمایت ، بلکه برای جوانان مناطق الحاقی بورسیه های تحصیلی ویژه نیز ارائه دهد. وی افزود: آموزش و پرورش ضامن صلح و توسعه است، برای توسعه بخش آموزش به همکاری کشورهای دوست نیاز است. ما به دنبال تقویت تجارت دوجانبه و روابط مردم با مردم با بلژیک هستیم، همه ما از حیث حقوق انسانی برابر هستیم، همه کشورها باید برای برقراری صلح در جهان با یکدیگر همکاری کنند. فرماندار از بلژیک خواست تا طرح آموزشی ای را ارائه کند که بتواند جوانان مناطق قبایلی الحاقی را در عرصه آموزش تقویت کند.

حاجی غلام علی در ادامه این گفتگو ضمن تشکر از دولت و مردم بلژیک جهت همکاری اقتصادی، کمک به سیل زدگان و همکاری در بخش های تجارت و آموزش، بیان داشت که روابط مردمی دو کشور باید تقویت یابد. با روابط عالی دیپلماتیک بین دو کشور، فعالیت های تجاری و روابط قوی مردمی باعث ارتقای بیشتر روابط عالی بین دو کشور خواهد شد.

سفیر بلژیک گفت: سابقه 75 سال روابط عمومی و دیپلماتیک قوی بین پاکستان و بلژیک وجود دارد و بلژیک در حال اعطای بورسیه تحصیلی به جوانان پاکستانی در مقاطع تحصیلی عالی است. از جوانان خیبر پختونخوا، به ویژه جوانان ولسوالی های ادغام شده، حمایت می شود تا در عرصه آموزش پیشرفت کنند.

ارسال نظر

 
1