خبر فوری

 
تحصن مردم شهر بنون در اعتراض به عملیات نظامی و برای برپایی صلح
کد خبر :1320832679

14:50 1403/05/01


برچسب ها : CTD, اعتراضات, بنون, تحصن, تروریست, تروریسم, تظاهرات, دایره مبارزه با تروریسم,

مردم شهر بنون برای برپایی صلح در منطقه و نابودی تروریسم از روز جمعه به تحصن نشسته اند؛ این تحصن همچنین به دلیل نگرانی هایی که نسبت به عملیات نظامی "عزم استحکام" دارد، مخالفت خود با آن را اعلام کرده و از دایره مبارزه با تروریسم خواسته است تا در این زمینه اقدم کند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| تحصن مردم شهر بنون در جنوب ایالت خیبر پختون خوا برای برپایی صلح که از جمعه آغاز شده است، امروز وارد چهارمین روز خود شد. دولت با پذیرش یکی از مطالبات مردمی، محدودیت های اعمال شده در شبکه مخابراتی و اینترنت را برداشته است.

دولت محلی امروز ضمن پذیرفتن خواسته مردمی نسبت به برداشتن محدودیت های اعمال شده در شبکه مخابراتی و اینترنت، برای بررسی و پذیرفتن 15 مطالبه ی دیگر خواستار فرصت شده است.

برخی از مطالبات مردمی به شرح ذیل است:

1_ خاتمه ی طالبان خوب و بد و مراکز آنها

2_ احیای شبکه مخابرات و اینترنت در بنون که از سه روز قبل مسدود می باشد

3_ عدم اجرای عملیات ثبات قاطع در بنون

4_ تحویل افراد ربوده شده به دادگاه ها

5_ تحقیقات فوری نسبت به حوادث 15 و 19 ژوئیه

6_ به پرسنل پلیس و مردم آسیب دیده در طول مبارزه با تروریسم باید غرامت پرداخت شود و معالجه ی این افراد در بیمارستان های نظامی صورت گیرد.

به گفته مهندس پختون یار خان وزیر بهداشت ایالت: تحصن تا پذیرفته شدن تمامی مطالبات ادامه خواهد داشت. ما به طور مداوم با علی امین گنداپور وزیر ارشد ایالت در تماس هستیم و وی اطمینان داده است که تمامی مطالبات مردم بنون پذیرفته می شوند.

وی اظهار کرد که حزب و شخص او همواره با عملیات نظامی مخالفت کرده اند و امروز هم به صورت علنی اعلام می کنم که به هیچ وجه اجازه ی عملیات نظامی ثبات قاطع را نخواهیم داد.

دکتر عبد الرئوف قریشی از برگزار کننده های این تحصن می گوید: ما به شدت با عملیات نظامی مخالف هستیم و باید دایره مبارزه با تروریسم CTD هرگونه اقدام لازم برای مبارزه را با همکاری نیروی پلیس انجام دهد. اگر دایره مبارزه با تروریسم فردی را به همراه خود می برد باید اسم این فرد در کلانتری محل درج شود.

گفتنی است محمود خان اچکزئی رهبر حزب ملی مردمی پختون خوا و پروفسور محمد ابراهیم خان امیر جماعت اسلا می در ایالت خیبر روز گذشته برای ابراز همبستگی با مردم بنون، در محل تحصن حضور به عمل آوردند.

ارسال نظر

 
1