خبر فوری

 
دیدار هیئت عالی رتبه از اسقفان اروپا با مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی دولت فدرال پاکستان
کد خبر :1320111739

14:28 1401/11/13


برچسب ها : اسقف, تروریسم, مفتی عبدالشکور, وزیر امور مذهبی پاکستان, کشیش,

رابرت نیل انس اسقف اروپایی روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه با مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رابرت نیل انس اسقف اروپایی روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه با مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی دولت فدرال پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

وزیر امور مذهبی پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به اسقف اروپایی و هیئت عالی رتبه همراه اظهار داشت: این‌گونه تبادل هیئت‌های بین المذاهب به تقریب و هماهنگی میان ادیان کمک خواهد نمود.

اسقف اروپایی نیز در این دیدار مراتب تأسف عمیق قلبی خود در خصوص حادثه تروریستی پیشاور را ابراز داشت و غفران جان‌باختگان و بهبودی فوری مجروحان این حادثه را از خداوند مسئلت نمود.

رابرت نیل انس در ادامه با محکوم نمودن هتک حرمت به ساحت الهی قرآن کریم در سوئد خاطرنشان کرد: این‌گونه وقایع غیر قابل تحمل هستند، بروز این وقایع باعث آزار قلبی مسلمانان و بروز انزجار و بیزاری در سطح جامعه به ویژه در میان ادیان می‌شود.

در ادامه این دیدار وزیر امور مذهبی پاکستان با بیان اینکه جبر و فشار هیچ جایگاهی در اسلام ندارد گفت: در حادثه تروریستی پیشاور مسلمانان در حین عبادت به شهادت رسیده‌اند، در اسلام و قانون اساسی پاکستان پیروان ادیان مختلف دارای حقوق مساوی و برابر هستند و بنا بر تعلیمات اسلامی قتل یک انسان بی‌گناه برابر با قتل تمام بشریت است.

وی افزود: تمامی علمای گرامی پاکستانی بر حرام بودن تروریسم و فعالیت‌های تروریستی متفق‌القول هستند و تروریسم هیچ ارتباطی به اسلام ندارد، بیانیه پیام پاکستان یک سند بی نظیر است که امضای رهبران و علمای بزرگ بومی و جهانی را در پای خود دارد.

در ادامه این دیدار ساموئل رابرت آزاریا یکی از اسقفان شامل در هیئت عالی رتبه اروپایی با مفید خواندن بیانیه پیام پاکستان اظهار داشت: این‌گونه اقدامات در جهت هماهنگی بین المذاهب مفید واقع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ادیان از جمله اسلام و مسیحیت حامل پیغام صلح و برادر دوستی هستند، تعالیم اسلامی احترام به تمامی ادیان و گرامی داشتن تمامی انبیای بزرگوار را می‌آموزد.

در ادامه مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی فدرال پاکستان ابراز داشت: مهم‌ترین دلیل در این خصوص جهل و عدم آموزش است که مردم را به بیراهه می‌کشاند. در حوادث تروریستی اخیر قدرت‌های خارجی از جمله آژانس جاسوسی هند موسوم به «را» نقش دارد که صلح و امنیت در پاکستان را برنمی‌تابند.

اسقف اروپایی با تأیید اظهارات وزیر امور مذهبی پاکستان تصریح کرد: قطعاً جهل و کوته‌بینی مهم‌ترین علت بروز مشکلات هستند و تروریست‌ها هیچ ارتباطی به اسلام ندارند و ما پس از بازگشت به بریتانیا برای گسترش این تفکر تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: این‌گونه دیدارها می‌تواند به تهیه برنامه جامع و مشترک در جهت مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی کمک نماید.

ارسال نظر

 
1