خبر فوری

 
بیانیه جبهه آزادی بخش بلوچستان پیرامون حمله هفته گذشته ارتش پاکستان به مخفیگاه این گروه
کد خبر :1320042612

11:42 1401/12/08


برچسب ها : ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سرگرد گهرام بلوچ, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ, کاروان نظامی ارتش پاکستان,

جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه ای به تشریح عملیات هفته گذشته نیروهای ارتش پاکستان علیه این گروه و کشته شدن تعدادی از عناصر ملی گرای بلوچ در این عملیات پرداخت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان از سازمان های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه ای به تشریح عملیات هفته گذشته نیروهای ارتش پاکستان علیه این گروه و کشته شدن تعدادی از عناصر ملی گرای بلوچ در این عملیات پرداخت.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در این بیانیه اعلام داشت: یک تیم از فدائیان بلوچ بی ال اف به فرماندهی سرگرد محمد کریم معروف به ملا بهرام حوالی ساعت 2:30 بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخه 22 فوریه 2023( 3 اسفند ماه) کاروان ارتش پاکستان مشتمل بر 4 خودرو را در نقطه ای واقع در میان مناطق موکندر و دوکوپ در بخش مند شهرستان کیچ به وسیله آر پی جی و دیگر سلاح های سنگین هدف قرار دادند که در نتیجه 7 تن از سرنشینان خودروهای مذکور کشته شده و چندین تن نیز زخمی شدند. در این حمله خساراتی نیز به خودروهای دشمن وارد آمد. فدائیان بلوچ پس از این حمله به رشته کوه های منطقه مزن بند پناه بردند.

در واکنش به این حمله، نیروهای اشغالگر ارتش پاکستان عملیات زمینی و هوایی را آغاز کرده و ساعات آغازین روز بعد پناهگاه های فدائیان بلوچ را به وسیله پهپاد هدف قرار دادند که در نتیجه آن سرگرد محمد کریم معروف به ملا بهرام فرزند حاجی شه محمد از اهالی منطقه گوبُرد مند، حزّا معروف به میرل فرزند محمد صالح ساکن گوَک مند، ستوان طالب معروف به کمانچر فرزند یاسین ساکن منطقه مهیر مند، جلال معروف به برمش فرزند حسن ساکن منطقه تلمب مند، شهزاد معروف به چراغ فرزند مولا بخش ساکن منطقه گومازی تمپ، آصف معروف به جنید فرزند هیبتان ساکن منطقه درچکو دشت در دم جان باخته و ستوان منظور معروف به کیا فرزند شفیع محمد ساکن بلوچ آباد مند و مولا بخش معروف به غفار فرزند کریم بخش ساکن درچکوه دشت نیز دچار جراحت شدند و تا چندین ساعت به مقابله با دشمن پرداختند، اما به علت جراحت موفق به فرار از محل نشده و جان باختند، در حالی که دو تن از افراد مامور به حفاظت پس از درگیری طولانی با تیم زمینی نیروهای ارتش اشغالگر با شکستن محاصره دشمن با موفقیت خود را به مخفیگاه دیگر فدائیان بلوچ رساندند.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان افزود: شهید سرگرد ملا بهرام یک فدائی شجاع و کار آزموده بود که در سال 2008 میلادی به عضویت جبهه آزادی بخش بلوچستان درآمد، وی به عنوان عضو شورای فرماندهی منطقه ای چندین سال به انجام وظیفه در آموزش و تربیت فدائیان بلوچ در منطقه مکران پرداخت، به دلیل تجربه و مهارت بالای وی در سال 2019 میلادی مسئولیت فرماندهی اردوگاه به وی سپرده شد. در مدت زمان فرماندهی وی فدائیان بلوچ چندین مرتبه ضربات کاری را به دشمن وارد آوردند، سرگرد محمد کریم معروف به ملا بهرام در جبهه های مناطق مختلف بلوچستان به انجام وظیفه پرداخته است.

شهید حزّا در سال 2017 میلادی به عضویت جبهه آزادی بخش بلوچستان درآمد و در شبکه شهری به انجام خدمت پرداخت، وی در 8 اوت 2022 عضو اردوگاه شد، وی یک فدائی شجاع و کارکشته بود.

شهید ستوان منظور بلوچ نیز در سال 2013 میلادی عضو جبهه آزادی بخش بلوچستان شد، به دلیل مهارت و شجاعت بالای وی درجه ستوانی به او اعطا شد.

شهید ستوان طالب معروف به کمانچر نیز در سال 2008 میلادی به عضویت جبهه آزادی بخش بلوچستان درآمد، به دلیل رفاقت دیرینه وی با سازمان و توانمندی های وی در زمینه فرماندهی به عنوان ستوان به وی مسئولیت اعطا گردید.

شهید جلال جان معروف به برمش نیز در 6 مه سال 2021 میلادی عضو جبهه آزادی بخش بلوچستان گردید، وی یک فدائی پر شور، شجاع و سخت کوش بود.

شهید شهزاد معروف به چراغ در 9 اکتبر 2022 در صف فدائیان جبهه آزادی بخش بلوچستان قرار گرفت، در حالی که وی فعالیت های خود در نهضت آزادی را از سال 2013 آغاز کرده بود، وی یک فدائی با تجربه، سخت کوش و مخلص بود.

شهید آصف معروف به جُنید نیز 1 دسامبر 2022 عضو جبهه آزادی بخش بلوچستان شد در حالی که فعالیت های وی در جبهه آزادی بلوچستان از سال 2014 آغاز شده بود، وی یک فدائی با تجربه و شجاع بود.

شهید مولا بخش معروف به غفار که فعالیت های آزادی خواهانه خود را از سال 2017 میلادی آغاز کرده بود، از سال 2021 میلادی به عضویت جبهه آزادی بخش بلوچستان درآمد، وی یک فرد بی باک و کارآزموده بود.

سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در پایان این بیانیه خاطرنشان کرد: جبهه آزادی بخش بلوچستان مجاهدت، عزم و ایثارگری سرگرد محمد کریم معروف به ملا بهرام و دیگر شهدای فدائی بلوچ را ارج می نهد، به روان آنان درود می فرستد و بار دیگر بر عزم خود برای تداوم ماموریت شهدا تا زمان آزادی بلوچستان تاکید می کند.

بخوانید: جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت حمله به کاروان ارتش پاکستان در مند را بر عهده گرفت

ارسال نظر

 
1