خبر فوری

 

دوحه: به گزارش راز نیوز | آصف درانی پس از سفر به قطر با مقامات کشورهای اروپایی و آسیایی در خصوص وضعیت افغانستان گفتگو و رایزنی کرد.

بر اساس جزئیات، آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان برای رهبری هیئت پاکستانی، در نشست نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان که از تاریخ 29 تا 30 بهمن (18 تا 19 فوریه) در دوحه پایتخت کشور قطر برگزار می شود، شرکت کرد.

آصف علی خان درانی در حاشیه نشست نمایندگان ویژه در امور افغانستان، با همتایان خود از کشورهای ازبکستان، ترکیه، نروژ و اتحادیه اروپا به گفتگو و رایزنی پرداخت.

درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان بعد از ظهر امروز در نشست چهارجانبه (چین، ایران، روسیه و پاکستان) نیز شرکت کرد.

وی همچنین در حاشیه نشست نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان با همتایان خود از ایالات متحده آمریکا، انگلیس و هلند دیدار و گفتگو کرد.

آصف علی خان درانی همچنین در دوحه در حاشیه نشست نمایندگان ویژه در امور افغانستان، با سهیل شاهین رئیس اداره سیاسی دولت امارت اسلامی طالبان افغانستان به گفتگو و رایزنی در خصوص موضوعات مهم و مورد علاقه دوجانبه پرداخت.

 

به گفته وزارت خارجه پاکستان، این نشست از سوی دبیر کل سازمان ملل متحد برای بحث در مورد رویکردهای تعامل بین المللی با افغانستان به شیوه ای منسجم تر برگزار می شود.

همچنین حضور پاکستان در این نشست بخشی از تلاش های این کشور در جهت تعامل فعال با جامعه بین المللی از جمله سازمان ملل متحد برای تقویت تلاش ها در راستای صلح و رفاه پایدار در افغانستان است.

ارسال نظر

 
1