خبر فوری

 
رایزنی هیئت‌های عالی رتبه پاکستان و تاجیکستان پیرامون مناسبات دوجانبه
کد خبر :1313980073

11:51 1401/09/24


برچسب ها : امامعلی رحمان, پاکستان و تاجیکستان, رئیس جمهور تاجیکستان, رایزنی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور تاجیکستان روز گذشته پس از دیدار رو در رو و جداگانه در صدر هیئت‌های عالی رتبه با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور تاجیکستان روز گذشته پس از دیدار رو در رو و جداگانه در صدر هیئت‌های عالی رتبه با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، امام علی رحمان اف رئیس جمهور تاجیکستان که در سفری رسمی به اسلام آباد سفر کرده است روز گذشته با حضور در محل دفتر نخست وزیری پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار نمود.

دو طرف سپس در سطح هیئت‌های عالی رتبه به رایزنی در خصوص مناسبات دوجانبه و توسعه همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف پرداختند، در این نشست دو طرف به صورت مفصل ظرفیت‌های موجود برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به ویژه تجارت، سرمایه گذاری، صنمت، فناوری، آموزش، انرژی، ارتباطات و کشاورزی را مورد بررسی قرار دادند.

نخست وزیر پاکستان در این نشست بار دیگر ضمن خوشامدگویی به امام علی رحمان اف رئیس جمهور تاجیکستان ابراز امیدواری نمود سفر رئیس جمهور تاجیکستان به بهبود و ارتقای روابط دو کشور کمک نماید.

وی بر لزوم تغییر روابط دوستانه میان دو کشور به سوی همکاری‌های راهبردی خاطرنشان کرد: امضای توافقنامه همکاری میان پاکستان و تاجیکستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به ویژه امضای توافقنامه تجارت ترانزیتی که به گسترش تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور کمک خواهد نمود.

امام علی رحمان اف رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این نشست با ابراز خرسندی در خصوص سفر به پاکستان بر تمایل خود برای بهبود روابط دوستانه میان دو کشور تأکید ورزید.

ارسال نظر

 
1