خبر فوری

 
 
انتقاد تند وزیر دفاع پاکستان از طالبان: کابل به توافقنامه دوحه پایبند نیست
کد خبر :1303922539

16:14 1402/04/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستا, پاکستان و افغانستان, پناهگاه, تحریک طالبان پاکستان, توافقنامه صلح, خواجه محمد آصف, دولت طالبان افغانستان, ژنرال سید عاصم منیر احمد, طالبان افغانستان, فرمانده ارتش پاکستان, وزیر دفاع پاکستان,

وزیر دفاع پاکستان در انتقاد از رویکرد طالبان افغانستان در قبال تروریست‌های تحریک طالبان گفت: افغانستان حق همسایگی و هم‌جواری را ادا نمی‌کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر دفاع پاکستان در انتقاد از رویکرد طالبان افغانستان در قبال تروریست‌های تحریک طالبان گفت: افغانستان حق همسایگی و هم‌جواری را ادا نمی‌کند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر عنوان داشت: دولت کابل به مفاد توافقنامه صلح دوحه پایبند نیست و حق همسایگی و هم‌جواری را ادا نمی‌کند.

وی با اشاره به حضور چندین ساله مهاجران افغان پس از یورش شوروی به افغانستان در پناهگاه‌های پاکستان خاطرنشان کرد: نزدیک به 5 الی 6 میلیون نفر مهاجر افغانی با برخورداری از تمام تسهیلات از 40 الی 50 سال گذشته در پاکستان حضور دارند، در حالی که تروریست‌هایی که دستشان به خون مردم پاکستان آلوده است دارای پناهگاه‌های امن در افغانستان هستند.

وزیر دفاع پاکستان هشدار داد دیگر این شرایط ادامه نخواهد داشت، پاکستان از تمامی گزینه‌ها و امکانات موجود برای تأمین امنیت سرزمین و مردم خود استفاده خواهد کرد.

لازم به ذکر است پیش از این ژنرال سید عاصم منیر احمد فرمانده ارتش پاکستان در بازدید از پادگان کویته نسبت به وجود پناهگاه‌های امن تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان در افغانستان و عملیات آزادانه این تروریست‌ها ابراز نگرانی نموده بود.

وی ابراز داشت: مشارکت اتباع افغانستانی در عملیات های تروریستی در داخل پاکستان یک بعد دیگر از نگرانی‌های ماست که نیازمند توجه و رسیدگی فوری است.

وی افزود: جنگ علیه تروریسم بدون هیچ‌گونه چشم داشتی ادامه خواهد داشت، نیروهای مسلح تا زمان ریشه کن کردن کامل تروریسم آرام نخواهد نشست.

شایان ذکر است در فوریه سال 2020 میلادی توافقنامه‌ای میان طالبان افغانستان و آمریکا برای پایان دادن به جنگ طولانی 18 ساله به امضا رسید و پاکستان نقش ویژه‌ای در نهایی شدن این توافقنامه ایفا کرد.

طبق این توافقنامه موسوم به توافقنامه دوحه طالبان افغانستان متعهد شد اجازه استفاده از سرزمین‌های خود علیه آمریکا و متحدان این کشور را نخواهد داد و سرزمین افغانستان در اختیار القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی قرار نخواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1