خبر فوری

 
 
پاکستان به دنبال شانه خالی کردن از بار مسئولیت قرارداد خط گاز ایران تا چراغ سبز کدخدا
کد خبر :1301431055

11:08 1402/05/16


برچسب ها : پاکستان و ایران, خط گاز, مصدق ملک, وزیر نفت پاکستان,

پاکستان به منظور شانه خالی کردن از بار مسئولیت تکمیل پروژه چند میلیارد دلاری خط گازی ایران_پاکستان IP، اخطار "فورس ماژور و رویداد توجیه کننده" را برای ایران ارسال کرده


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان به منظور شانه خالی کردن از بار مسئولیت تکمیل پروژه چند میلیارد دلاری خط گازی ایران_پاکستان IP، اخطار "فورس ماژور و رویداد توجیه کننده" را برای ایران ارسال کرده و در آن علت این امر را عوامل خارجی خارج از کنترل پاکستان عنوان کرده است.

به گفته گزارش، در الفاظ ساده معنی آن، این است که پاکستان تا زمانی که تحریم های آمریکا علیه ایران وجود دارد یا سیگنال مثبتی از سوی ایالات متحده به اسلام آباد برای ادامه پروژه ارسال نشود، ناتوانی خود برای ادامه این پروژه را اعلام کرده است.

گفتنی است باوجود کمبود شدید انرژی در پاکستان و نیاز مبرم 240 میلیون جمعیت به این خط گازی، پروژه از یک دهه گذشته به فراموشی سپرده شده است.

طبق پاسخ مکتوب ارائه شده به مجلس ملی پاکستان توسط دکتر مصدق ملک وزیر مشاور دولت پاکستان برای نفت ، پاکستان یک اخطار فورس ماژور و موجه به ایران تحت قرارداد خرید و فروش گاز (GSPA) صادر کرده است که منجر به، به حالت تعلیق درآمدن تعهدات پاکستان بر اساس GSPA می شود. در ادامه این پاسخ مکتوب آمده است که ایران نسبت به این اقدام اعتراض کرده است.

ارسال نظر

 
1