خبر فوری

 
خط و نشان پاکستان برای طالبان و هند
کد خبر :1300020436

16:31 1402/12/27


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان, پاکستان و هند, تأمین مالی تروریسم, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حکومت طالبان افغانستان, گذرگاه مرزی,

پاکستان شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد تحریک طالبان پاکستان (TTP) بودجه خود را به واسطه افغانستان، از هند تأمین می‌کند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز | پاکستان شواهدی در دست دارد که نشان می دهد تحریک طالبان پاکستان (TTP) بودجه خود را به واسطه طالبان افغانستان، از هند تأمین می کند.

این جملات را آصف علی درانی نمایده ویژه پاکستان در امور افغانستان طی مصاحبه در برنامه ای که توسط موسسه مطالعات صلح پاکستان (PIPS) در اسلام آباد در مورد روند صلح افغانستان برگزار شد، بیان کرد.

وی در این مصاحبه مدعی شد، پاکستان شواهدی در دست دارد که نشان می دهد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) از کانال نمایندگانی در افغانستان، بودجه خود را از هند تأمین می کند.

آصف علی درانی تعداد شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان مستقر در افغانستان را بین 5 هزار تا 6 هزار نفر تخمین زد و گفت: اگر خانواده های آنها را هم در نظر بگیریم، تعداد آنها به هفتاد هزار نفر می رسد.

در همین حال، نماینده ویژه پاکستان افزود: ظاهراً شخص دیگری هزینه نگهداری آنها را پرداخت می کند زیرا دولت موقت افغانستان نمی تواند هزینه روزانه این حجم از تعداد نفرات را تأمین کند.

وی در ادامه به شکست مذاکرات صلح میان پاکستان و تحریک طالبان اشاره کرد و دلیل شکست آن را یکجانبه گرایی، مقاومت در برابر تسلیم و عدم وفاداری این گروه تروریستی به قانون اساسی پاکستان دانست و گفت: دلیل اصلی به بن‌بست رسیدن مذاکرات این بود که این گروه نمی‌خواست به دلیل جنایات فجیعی که مرتکب شده است از جمله حمله به مدرسه عمومی ارتش پاکستان (APS) در پیشاور، با قانون مواجه شود.

وی همچنین "گروه تروریستی تحریک طالبان را خط قرمز پاکستان" عنوان کرد و افزود: پاکستان در جریان مذاکرات به دولت موقت افغانستان خاطر نشان کرد، تحریک طالبان پاکستان را تسلیم، گروه را خلع سلاح و رهبری آن را بازداشت کند.

وی با اشاره به موضوع گذرگاه مرزی پاکستان و افغانستان اظهار داشت: اسلام آباد باید سیستم مستندی را بر اساس قانون های بین المللی در تمام گذرگاه های مرزی با افغانستان اجرا کند.

ارسال نظر

 
1