خبر فوری

 
هیچکس حق وتو کردن تصمیمات داخلی پاکستان را ندارد
کد خبر :129910974

11:19 1403/02/19


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, تروریست, تروریسم, خط لوله گاز ایران به پاکستان, خط لوله گاز ایران-پاکستان, محمد اسحاق دار, نشست خبری, واشنگتن, وزیر امور خارجه پاکستان, کنفرانس مطبوعاتی,

وزیر امور خارجه: پاکستان در تصمیم گیری های خود مستقل است و تصمیم به تکمیل پروژه انتقال گاز از ایران بر اساس منافع ملی می باشد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر پاکستان روز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی در ساختمان وزارت خارجه، گفت: موضوع خط لوله گاز پاکستان-ایران قدیمی و پیچیده است اما تصمیمات در راستای منافع ملی به منظور تامین نیازهای انرژی و اجرای تعهدات بین المللی اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: صرف نظر از اینکه آمریکا یا هر کشور دیگری در مورد این پروژه چه نظری دارند، پاکستان با حفظ منافع خود تصمیم خواهد گرفت و به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد تصمیمات اسلام‌آباد را وتو کند.

وزیر امور خارجه در تشریح پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، اظهار کرد: پاکستان نقش بسیار فعال و پیشرو در مسائل کلیدی پیش روی امت اسلامی از جمله آتش بس فوری در غزه، اسلام هراسی، جامو و کشمیر و موضوعات مرتبط اقتصادی ایفا می کند. سازمان همکاری اسلامی به درخواست پاکستان نماینده ویژه ای برای مقابله با حوادث اسلام تعیین کرده است.

وی در ادامه افزود: در نشست سران سازمان همکاری اسلامی OIC ، درخواست شد ضمن آتش بس در غزه، جهت جلوگیری از استفاده بی رویه قدرت و فراهم کردن کمک های بشردوستانه به مردم فلسطین تلاش شود. همچنین بر شورای امنیت سازمان ملل هم تاکید شد تا قطعنامه های خود را اجرایی کند.

اسحاق دار گفت که پاکستان اعضای OIC را در مورد بدترین شرایط ایجاد شده توسط هند در جامو و کشمیر اشغالی مطلع کرد و به آنها گفت که شرایط در این منطقه با غزه و فلسطین متفاوت نیست. او گفت که پاکستان از OIC خواسته است تا هند را برای عقب نشینی از اقدامات انجام شده در 5 اوت 2019 میلادی متقاعد کند، تمام مراحل انجام گرفته پس از این تاریخ را لغو کند، نقض حقوق بشر را متوقف و تمامی زندانیان کشمیری از جمله یاسین ملک را آزاد کند.

معاون نخست وزیر پاکستان در مورد اسلام هراسی خاطر نشان کرد: پاکستان بر ضرورت کنترل و مهار اسلام‌هراسی تاکید کرد که بدنه 57 عضوی OIC باید رویکردی موثر در قبال این موضوع جهانی با موضعی محکم در قبال مطالب مخرب و توهین آمیز منتشر شده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی که مستلزم تلاش های هماهنگ همه اعضا است، اتخاذ کند.

وی در پاسخ به سوالی گفت که محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد و تاریخ این سفر در ماه جاری میلادی تعیین می شود. دیدارهای اولیه و تجاری میان هیأت های دو کشور صورت پذیرفت که به تکمیل مقدمات سفر رهبر عالی عربستان سعودی به پاکستان کمک می کند.

وی در این نشست خبری در پاسخ به سوالی با ابراز مجدد عزم پاکستان برای ثبات و صلح در منطقه و افغانستان، گفت: پاکستان خواهان صلح و ثبات در منطقه است و مایل به داشتن روابط دوستانه خوب با همه از جمله کشور همسایه افغانستان است. او افزود: در حوادث اخیر از جمله حمله انتحاری به اتباع چینی (در منطقه شانگله بشام)، گزارش ها تایید می کنند که "تدبیر، برنامه ریزی و راه اندازی از خاک افغانستان صورت گرفته است."

ارسال نظر

 
1