خبر فوری

 
افتتاح نمایشگاه محصولات ایرانی در شهر کراچی پاکستان با حضور مقامات دو کشور
کد خبر :1299103637

14:05 1401/10/27


برچسب ها : پاکستان و ایران, حسن نوریان, سرکنسول ایران در کراچی, فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان, نمایشگاه, کنسولگری ایران,

نمایشگاه محصولات و فرآورده‌های ایرانی با عنوان «ساخت ایران» روز گذشته در بندر کراچی پاکستان با حضور مقامات دو کشور آغاز به کار کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| نمایشگاه محصولات و فرآورده‌های ایرانی با عنوان «ساخت ایران» روز گذشته در بندر کراچی پاکستان با حضور مقامات دو کشور آغاز به کار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نمایشگاه اختصاصی محصولات ایرانی با همکاری کنسولگری ایران در کراچی و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان روز دوشنبه توسط کامران خان تیسوری فرماندار ایالت سند و با حضور حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی و سلیمان چاله نایب رئیس ارشد فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان به افتتاح رسید.

در این نمایشگاه 75 شرکت و تولیدکننده مختلف محصولات ایرانی در زمینه صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع آب و برق، مواد غذایی و آشامیدنی(لبنیات، شیر، شیرینی و شکلات)، سیم خاردار، محصولات پلیمری، کاشی و سرامیک، مفتول گالوانیزه، معدن، فولاد و صنایع وابسته، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی، ماشین آلات مختلف، محصولات بسته بندی، لوازم خانگی، فرش و غیره محصولات و تولیدات خود را ارائه کرده‌اند.

عرفان اقبال شیخ رئیس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: پاکستان و ایران با توجه به همسایگی با یکدیگر و دارا بودن مرز مشترک به طول 909 کیلومتر می‌توانند با وابستگی متقابل در زمینه تجارت و اقتصاد حجم تجارت دوجانبه را در فاصله زمانی 2 الی 3 سال به 5 میلیارد دلار ارتقا دهند.

وی افزود: در تمام دنیا سهم تجارت منطقه‌ای در بلوک‌های اقتصادی و تجاری که به صورت منطقه‌ای و جغرافیایی گره‌خورده‌اند معادل 75 درصد است و این نسخه آزموده شده تاریخی برای توسعه منطقه‌ای است. تجارت منطقه‌ای نه تنها از لحاظ قیمت محصولات بازار رقابتی دارد؛ بلکه در کنار صرفه‌جویی در وقت و همکاری اقتصادی به کاهش هزینه‌های حمل و نقل نیز کمک می‌کند.

سلیمان چاله نایب رئیس ارشد فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان نیز در اظهاراتی با اشاره به منابع گسترده طبیعی سوخت‌های فسیلی ایران عنوان داشت: پاکستان بیش از همه نیازمند ایران است و ما می‌توانیم از طریق مسیرهای زمینی انرژی و سوخت را از ایران وارد کنیم؛ زیرا این مسیر آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه برای واردات سوخت به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت این است که منابع گاز طبیعی پاکستان در حال کاهش است و ما واردات گاز مایع ال ان جی را آغاز کرده‌ایم، ما تا سال 2011 میلادی در زمینه تأمین گاز به صورت 100 درصد خودکفا بودیم و در سال 2021 توانایی ما در تأمین گاز مورد نیاز کشور به 82.3 درصد رسیده است.

کامران خان تیسوری فرماندار ایالت سند پاکستان نیز در این مراسم اظهار داشت: ما هرگونه تلاش لازم جهت ایجاد فضای مناسب در ایالت سند برای فعالیت‌های تجاری، سرمایه گذاری و صنعتگری را به کار خواهیم بست، تنها راه برای ایالت سند ارتقای صنایع و توسعه اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان یک شریک ایده آل برای سایر کشورها جهت راه اندازی چنین نمایشگاه‌های اختصاصی است، زیرا فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان دارای شبکه گسترده در تمامی صنایع و بخش‌های کشور است. فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان می‌تواند نقش فعالی در زمینه توسعه تجارت دوجانبه میان ایران و پاکستان مطابق با ظرفیت‌های موجود ایفا نماید.

حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی نیز در این نشست از همکاری همه‌جانبه فرماندار ایالت سند و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان برای اجرایی نمودن نمایشگاه تجاری تقدیر نمود.

وی از نقش فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان در ترویج تلاش‌های سفارت ایران برای ایجاد روابط تجاری میان تولید کنندگان، شرکت‌ها و تجار دو کشور تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1