خبر فوری

 
هتک حرمت حسینیه منطقه بالهاما جامو و کشمیر توسط افراط گرایان هندو
کد خبر :1298575909

19:10 1402/04/09


برچسب ها : افراط گرایان هندو, جامو و کشمیر, حسینیه, سرینگر, شیعه, شیعیان هند, هندوئیسم, هندوستان,

رئیس انجمن اتحاد المسلمین جامو و کشمیر در واکنش به اقدام تنش انگیز گروهی از افراط گرایان هندو با حضور در حسینیه منطقه بالهامان جامو و کشمیر، این اقدام را به شدت محکوم و از دستگاه های اجرایی خواست تا با این گونه اشرار که با هتک حرمت حسینیه اقدام به ایجاد تنش کرده اند برخورد جدی کند.


سرینگر: به گزارش راز نیوز| افراط گرایان هندو که با روی کار آمدن دولت نریندرا مودی از هیچگونه حمله یا حتی قتل مسلمانان و دیگر اقلیت های مذهبی ساکن هندوستان ابایی ندارند و حتی در برخی نقاط با برداشتن گام هایی مسیر امن منطقه را به سمت تنش و درگیری های مذهبی سوق می دهند، اینبار در روز عرفه با حضور در حسینیه ای در منطقه بالهاما جامو و کشمیر، حرمت این مکان را زیر پا گذاشته و سعی در ایجاد آشوب و تنش را داشتند.

رئیس انجمن اتحاد المسلمین جامو و کشمیر در بیانی این اقدام شنیع از سوی افراط گرایان هندو را طی بیانیه ای به شدت محکوم و از نهادهای مربوطه خواستار اقدام سخت علیه این عناصر افراط گرا را کرد.

در بیانیه آمده است که این فاجعه بزرگی است که از حسینیه یا محل عزا برای سیاست استفاده شود و در این مکان مقدس صفحه نمایش بگذارند و شعارهای مودی و «زنده باد شری رام» را سر دهند. این اقدام توهین شدید به حسینیه است و چنین حربه ای از سوی اشرار غیرقابل تحمل می باشد.

در ادامه گفته شد درحالیکه مسلمانان کشمیر مشغول عزاداری برای سفیر سید الشهدا علیه السلام بودند، گروهی از اشرار با نصب نمایشگر در حسینیه مرتکب عمل غیراخلاقی و شرعی شده و احساسات مسلمانان من جمله شیعیان را جریحه دار کرده اند. حسینیه منسوب به ائمه اطهار علیهم السلام است و هیچ کس اجازه ندارد در آن سیاست کثیف یا توهین کند، اما شیعیان کشمیری از هیچ گونه فداکاری برای حفظ مقدسات خود دریغ نمی کنند.

رئیس انجمن از دستگاه های اجرایی خواست تا با این گونه اشرار که با هتک حرمت حسینیه اقدام به ایجاد تنش کرده اند برخورد جدی کند.

ارسال نظر

 
1