خبر فوری

 
 
صدور بیانیه پاکستان در مورد رویه تجارت پایاپای مرزی با روسیه، ایران و افغانستان
کد خبر :129780113

17:45 1402/03/12


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, پاکستان و روسیه, تجارت, تجارت مرزی, وزارت بازرگانی پاکستان,

وزارت بازرگانی پاکستان بیانیه ای در خصوص روش تجارت پایاپای مرزی با روسیه، ایران، افغانستان و دیگر کشور ها را صادر کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت بازرگانی پاکستان بیانیه ای در خصوص روش تجارت پایاپای مرزی با روسیه، ایران، افغانستان و دیگر کشور ها را صادر کرده است.

براساس بیانیه، شرکت های تجاری دولتی و خصوصی می توانند در ازای کالا، کالا را مبادله کنند اما لازم است شرکت های خصوصی در فهرست مودیان فعال هیئت درآمد فدرال پاکستانFBR باشند.

بر اساس این اطلاعیه، سیستم پنجره واحد پاکستان و مجوز واردات و صادرات نیز شرط اساسی خواهد بود، برای تجارت کالا، درخواست باید از طریق پورتال آنلاین FBR انجام شود. تأییدیه از نمایندگی پاکستان در کشور مربوطه نیز برای تجارت کالا اجباری شده است.

به گفته وزارت بازرگانی، پاکستان شیر، خامه، تخم مرغ، غلات، گوشت، ماهی، میوه جات، سبزیجات صادر می کند درحالیکه اقلامی چون برنج، نمک، روغن، ادکلن، لوازم آرایشی بهداشتی، مواد شیمیایی، پلاستیک، لاستیک، چرم، محصولات چوبی، کاغذ، کفش، آهن، فولاد، مس، آلومینیوم، کارد و چنگال، پنکه های برقی، لوازم خانگی، موتورسیکلت، ابزار جراحی، تجهیزات ورزشی هم در فهرست گنجانده شده اند.

همچنین بیان شد که پاکستان گندم، حبوبات، فرآورده‌های نفتی تحت سیستم مبادله کالا از روسیه وارد می‌کند. کود و ماشین آلات نساجی نیز از روسیه وارد خواهد شد، وزارت بازرگانی اعلام کرد که امکان واردات دانه های روغنی، مواد معدنی، پنبه از کشورهای همسایه، میوه و سبزیجات، ادویه جات، خشکبار از افغانستان و ایران وجود دارد. پاکستان می تواند نفت، گاز و زغال سنگ از ایران وارد کند.

ارسال نظر

 
1