خبر فوری

 
وزیر بازرگانی پاکستان: مجمع کمربند و جاده بُعد جدیدی به مناسبات اسلام آباد و پکن بخشیده است
کد خبر :1297528947

10:39 1402/09/03


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پروژه سی پک, سفیر چین, منطقه ویژه اقتصادی, وزیر بازرگانی پاکستان, وزیر تجارت پاکستان,

دکتر گوهر اعجاز وزیر بازرگانی و صنعت پاکستان در دیدار سفیر چین اظهار داشت: مجمع کمربند و جاده بُعد جدیدی به مناسبات اسلام آباد و پکن بخشیده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر گوهر اعجاز وزیر بازرگانی و صنعت پاکستان در دیدار سفیر چین اظهار داشت: مجمع کمربند و جاده بُعد جدیدی به مناسبات اسلام آباد و پکن بخشیده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیانگ زایدونگ سفیر جمهوری خلق چین در اسلام آباد روز پنجشنبه با دکتر گوهر اعجاز وزیر بازرگانی و صنعت پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

طبق بیانیه وزارت بازرگانی پاکستان، دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف همکاری‌های تجاری میان پاکستان و چین بحث و گفتگو نموده و نسبت به گسترش این همکاری‌ها در جهت منافع مشترک دوجانبه توافق نمودند.

وزیر بازرگانی دولت موقت پاکستان در این دیدار ابراز داشت: شی جن پنگ رئیس جمهور چین و انوار الحق کاکر نخست وزیر پاکستان نسبت به نقش دو کشور در فاز دوم پروژه سی پک اذعان دارند.

وی افزود: ما برای توسعه تجاری پاکستان و چین روابط بلندمدت B2B را بهبود خواهیم بخشید، قرار است یک نمایشگاه خیابانی برای معرفی 25 محصول صنعتی پاکستان در چین راه اندازی گردد.

وی با تأکید بر لزوم آماده سازی و راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی و نیز اهمیت بندر گوادر خاطرنشان کرد: در فاز دوم پروژه سی پک بر روی مناطق ویژه اقتصادی کار خواهیم کرد.

وی افزود: پاکستان تحت چارچوب شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری توجه خود را بر روی بخش‌های مختلفی همچون کشاورزی، معدن، انرژی و فناوری اطلاعات متمرکز نموده است.

وی تصریح کرد: فاز نخست پروژه سی پک در سطح بین دولتی تکمیل شده است، این امر به تأمین نیازهای پاکستان در عرصه انرژی از طریق توسعه زیرساخت، شبکه جاده‌ای و نیروگاه‌های انرژی کمک نموده است و اکنون زمان آن رسیده است تا دو کشور با سرمایه گذاری در بخش خصوصی از این مشارکت بهره مند شوند.

وزیر بازرگانی پاکستان با اشاره به اهمیت همکاری در بخش خصوصی در جهت تقویت مناسبات پاکستان و چین از راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی در شهرهای لاهور و کراچی و شمال کشور برای اتصال منطقه ارومچی به پاکستان خبر داد.

وی به سفیر اطلاع داد که به عنوان بخشی از "چشم انداز پاکستان در مسیر صادرات 100 میلیاردی"، دو شورای مشورتی صادرات جداگانه به ترتیب برای بخش‌های نساجی و غیر نساجی ایجاد شده است که شوراها در زمینه مسائل تأثیرگذار بر صادرات، توصیه‌هایی را به وزارت بازرگانی و راهکارهایی برای افزایش صادرات ارائه خواهند کرد.

وزیر بازرگانی گفت: شرکت‌های کوچک و متوسط ​​و بخش‌های غیر نساجی ضامن توسعه پاکستان هستند، شورای مشورتی صادرات غیر نساجی متشکل از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​معروف پاکستان و شورای مشورتی صادرات نساجی متشکل از صادرکنندگان عمده پاکستان است.

وی گفت: به غیر از اعضای این دو شورای مشورتی صادراتی، در گروه سوم مدیران عامل گروه‌های صنعتی برتر پاکستان حضور خواهند داشت.

در ادامه این دیدار جیانگ زایدونگ سفیر چین طی سخنانی با اشاره به نقش مهم وزارت بازرگانی و صنعت پاکستان در پروژه کریدور اقتصادی پاکستان-چین، با وزیر بازرگانی پاکستان در خصوص توسعه پروژه ریلی ام ال 1 و بازسازی شاهراه قراقورم و دیگر پروژه‌ها بحث و گفتگو نمود.

در این گفتگو همچنین موضوع توسعه گذرگاه مرزی مشترک چین و پاکستان موسوم به گذرگاه خنجراب نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1