خبر فوری

 
تهدید ائتلاف شبه نظامیان بلوچ به انجام عملیات های خرابکارانه علیه جشن های استقلال پاکستان
کد خبر :1297526846

10:43 1403/05/20


برچسب ها : ائتلاف نظامی بلوچ راجی آجوئی سنگر, براس, بلوچ خان, جشن آزادی پاکستان, سخنگوی ائتلاف نظامی بلوچ راجی آجوی سنگر, گروه های مسلح بلوچ,

ائتلاف گروه های شبه نظامی بلوچ موسوم به براس با انتشار بیانیه ای مراسمات مربوط به جشن استقلال پاکستان در ایالت بلوچستان را تهدید به انجام عملیات خرابکارانه نمود.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ائتلاف گروه های شبه نظامی بلوچ موسوم به براس با انتشار بیانیه ای مراسمات مربوط به جشن استقلال پاکستان در ایالت بلوچستان را تهدید به انجام عملیات خرابکارانه نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلوچ خان سخنگوی ائتلاف بلوچ راجی آجوئی سنگر(براس) در این بیانیه اظهار داشت: به مردم بلوچ اطلاع داده می شود که روز 14 اوت مراسمات مربوط به جشن استقلال پاکستان هدف حملات ما قرار خواهد گرفت. ما امیدواریم ملت بلوچ همچون گذشته از حضور در این مراسمات خودداری خواهند نمود. برگزاری این مراسم ها نشانه اشغال بلوچستان توسط پاکستان است.

وی افزود: چین در حال همراهی با حاکمیت اشغالگر پاکستان در غارت منابع ملی بلوچستان اشغالی است. ما به قدرت های توسعه طلب اعلام می داریم نخواهیم گذاشت حتی یک اینچ از زمین بلوچستان به تصرف درآید. چنانچه چین از اقدامات خود در استثمار و غارت منابع بلوچستان دست برندارد فدائیان بلوچ ما درسی عبرت آمیز به حاکمیت اشغالگر پاکستان و تمامی شرکای آنها خواهند آموخت. فدائیان بلوچ توانایی لازم برای برچیده نمودن طرح و اهداف پاکستان و چین در اشغال گوادر را دارند.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان چین سعی بر متوجه نمودن ملت بلوچ به اهمیت پروژه کریدور اقتصادی چین پاکستان(سی پک) دارند اما آنها همواره این واقعیت را نادیده می گیرند که گوادر و تمام بلوچستان یک منطقه اشغالی است، پروژه های جاری در گوادر نه پروژه های توسعه ای بلکه طرح های استعماری هستند که ماجرای موفقیت آمیز آن به تغییر تناسب جمعیتی در بلوچستان اشغالی منجر خواهد شد و ملت بلوچ ضمن تبدیل شدن به اقلیت در سرزمین خودشان، هویت ملی و کنترل بر سرزمین و منابع خود را از دست خواهند داد.

سخنگوی ائتلاف شبه نظامیان بلوچ افزود: اگر چین اقدامات خود در همکاری با پاکستان در غارت منابع ملی بلوچ  را متوقف نماید ملت بلوچ هیچی دشمنی با آن نخواهد داشت. چین باید بداند که بلوچ زمام سرزمین خود را به دیگری واگذار نخواهد کرد و هر قدرتی که تلاش نماید با حاکمیت اشغالگر پاکستانی همکاری نماید با مقاومت و مبارزه ما مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر چین دیگر کشورها نیز از سرمایه گذاری در بلوچستان خودداری نمایند، سرمایه گذاری در بلوچستان تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که ملت بلوچ دارای سرزمین آزاد خواهند شد و قادر به تصمیم گیری در خصوص نحوه سرمایه گذاری خارجی و امنیت ملی بلوچ خواهند بود.

سخنگوی براس عنوان داشت: تمامی پروژه هایی که با سلب قدرت و اختیار از ملت بلوچ راه اندازی شده است بر خلاف منافع ملی بلوچ و نیز قوانین بین المللی است. در این دور از تغییرات اقلیمی اجرای اینگونه پروژه ها تاثیرات سوء بر محیط زیست خواهد گذاشت و منجر به نابودی بلوچستان خواهد شد، بنابراین ما از روز اول مخالف سرسخت این پروژه ها بودیم.

بلوچ خان اضافه کرد: براس به تمامی فدائیان خود دستور می دهد که علاوه بر تمامی مراسمات حاکمیت اشغالگر پاکستان، هرگونه طرح و پروژه استعماری آنها را نیز هدف حملات خود قرار دهند. این سرزمین متعلق به ملت بلوچ است و مبارزان بلوچ برای آزادی و امنیت آن آماده جانفشانی هستند.

ارسال نظر

 
1