خبر فوری

 
 
رایزنی مقامات پاکستان و اتیوپی پیرامون همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف
کد خبر :1297200849

12:22 1401/09/21


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و اتیوپی, دولت فدرال پاکستان, سفیر اتیوپی, عبدالرحمان کانجو,

مقامات پاکستان و اتیوپی روز گذشته در دیدار با یکدیگر پیرامون همکاری مشترک در زمینه مقابله با تروریسم و دیگر بخش‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و اتیوپی روز گذشته در دیدار با یکدیگر پیرامون همکاری مشترک در زمینه مقابله با تروریسم و دیگر بخش‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جمیل بیکر عبدالله سفیر اتیوپی در اسلام آباد روز یکشنبه با عبدالرحمان خان کانجو وزیر مشاور پاکستان در امور داخلی دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف توسعه همکاری‌های دوجانبه میان پاکستان و اتیوپی در بخش‌های مختلف به ویژه در زمینه امور امنیتی و مقابله با تروریسم بحث و گفتگو کردند.

جمیل بیکر عبدالله سفیر اتیوپی در این دیدار با تمجید از تلاش‌های پاکستان در جنگ علیه تروریسم ابراز داشت: ما خواهان استفاده از تجارب پاکستان در زمینه مقابله با تروریسم هستیم. وی همچنین پیشنهاد تهیه چارچوب جامع برای همکاری میان دو کشور در امر مقابله با تروریسم را ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: عزم ارتش و فناوری مورد استفاده ارتش ما در زمینه مقابله با تروریسم بسیار مستحکم است؛ اما با این وجود ما خواستار همکاری در این زمینه هستیم، پاکستان و اتیوپی باید در زمینه مقابله با چالش‌های گسترده در قرن 21 با یکدیگر همکاری نمایند.

سفیر اتیوپی افزود: توسعه همکاری‌های دوجانبه در جهت منافع ملی و توسعه آبادانی دو کشور ایجاد یک بستر جامع و مشترک را می‌طلبد و این تنها راه موجود برای ما در قرن 21 است، ما دیدیم تغییرات آب و هوایی چه پیامدهایی برای پاکستان به همراه داشته است. پس از وقوع سیل از مناطق آسیب دیده بازدید کردم تا خود را در غم آنان شریک بدانم. ما پاکستان را در بحران تغییرات آب و هوایی تنها نخواهیم گذاشت و دولت اتیوپی آماده تبادل تجارب خود با پاکستان در زمینه مقابله با پیامدهای تغییرات اقلیمی است.

وی تصریح کرد: دکتر آبی احمد نخست وزیر اتیوپی برنامه میراث سبز را اجرایی نمود که به گسترش پوشش گیاهی در کشور کمک نمود. ما برای مقابله با مسائل آب و هوایی تعداد 25 میلیارد نهال را در چهار سال گذشته غرس کردیم.

سفیر اتیوپی در بخش دیگری از اظهارات خود در این دیدار با اشاره به مشترکات مذهبی و تاریخی میان دو کشور خاطرنشان کرد: اتیوپی نیز دارای نظام فدرال همچون پاکستان است و انتخابات به صورت رسمی در موعد مقرر آن برگزار می‌گردد.

عبدالرحمان کانجو وزیر مشاور پاکستان در امور داخلی نیز در این دیدار از موفقیت‌های اخیر آقای آبی احمد نخست وزیر اتیوپی که به افزایش اهمیت دیپلماتیک و سیاسی این کشور در سطح جهانی منجر گردید تمجید نمود.

وی به سفیر اتیوپی نسبت به هرگونه همکاری ممکن اطمینان بخشی نمود و گفت: همکاری با اتیوپی در امر مقابله با تروریسم باعث افتخار و خرسندی وزارت کشور و ملت پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1