خبر فوری

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | ایالات متحده آمریکا می گوید ما منافع مشترکی با پاکستان در زمینه مقابله با تهدیدات امنیت منطقه ای داریم.

در جریان نشست مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایالات متحده در واشنگتن، از متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پرسیده شد که آیا ایالات متحده از حملات پاکستان علیه گروه های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان (TTP) در افغانستان حمایت می کند؟

متیو میلر در پاسخ به این سوال گفت: مردم پاکستان از دست تروریست ها رنج های زیادی کشیده اند؛ ما منافع مشترکی با پاکستان در مقابله با تهدیدات امنیت منطقه ای داریم.

وی افزود: ما با تعدادی از سازمان های غیرنظامی پاکستانی همکاری می‌کنیم و به طور منظم با دولت پاکستان در تماس هستیم تا فرصت‌هایی را برای تقویت امنیت منطقه‌ای در گفت‌وگوهای سالانه سطح عالی مبارزه با تروریسم، شناسایی و ظرفیت‌سازی کنیم.

ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، هفته گذشته در خصوص درگیری‌های مرزی و تنش‌ها میان پاکستان و افغانستان گفت: افغانستان اطمینان داده است که از خاک خود علیه هیچ کشوری از جمله پاکستان استفاده نخواهد شد و به گفته وی اکنون زمان عمل به این تضمین ها فرا رسیده است.

به گفته زهرا بلوچ، ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان افغانستان اخیراً در کنفرانس دوحه اطمینان داده است که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری از جمله پاکستان نباید در حهت فعالیت های تروریستی استفاده شود.

وی افزود: رهبری افغانستان تضمین داده است، اما ما معتقدیم که زمان اجرای این تضمین فرا رسیده است.

تنش بین پاکستان و افغانستان در ماه گذشته به اوج خود رسید، زمانی که پاکستان حملات هوایی را علیه تحریک طالبان پاکستان (TTP) در افغانستان انجام داد و دو روز پس از کشته شدن هفت سرباز پاکستانی در حملات عناصر تروریستی در ایالت خیبر پختون خوا، ارتش پاکستان چندین مخفیگاه گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) را در داخل افغانستان هدف قرار داد.

نکته مهم این است که حکومت طالبان در کابل مدعی شده است که به تحریک طالبان پاکستان یا هر گروه شبه نظامی دیگر اجازه حمله به پاکستان یا هر کشور دیگری را از قلمرو خود نمی دهد.

اما در سال های اخیر، تحریک طالبان پاکستان چندین حمله را در داخل پاکستان انجام داده و باعث تیره شدن روابط بین پاکستان و دولت طالبان افغانستان شده است.

 

ارسال نظر

 
1