خبر فوری

 
 
تداوم حملات ائتلاف شبه نظامیان بلوچ در بلوچستان پاکستان
کد خبر :1285440928

09:43 1402/11/16


برچسب ها : ائتلاف نظامی بلوچ راجی آجوئی سنگر, ارتش پاکستان, اردوگاه ارتش پاکستان, انتخابات پارلمانی, براس, پاسگاه ارتش پاکستان, حمله مسلحانه, سخنگوی ائتلاف نظامی بلوچ راجی آجوی سنگر, گروه های مسلح بلوچ,

ائتلاف شبه نظامیان بلوچ موسوم به براس در بیانیه‌ای از تداوم حملات خود علیه تأسیسات دولتی و نظامی پاکستان در نقاط مختلف ایالت بلوچستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ائتلاف شبه نظامیان بلوچ موسوم به براس در بیانیه‌ای از تداوم حملات خود علیه تأسیسات دولتی و نظامی پاکستان در نقاط مختلف ایالت بلوچستان خبر داد.

خان بلوچ سخنگوی ائتلاف بلوچ راجی آجوئی سنگر(براس) در بیانیه مطبوعاتی خود مسئولیت 14 حمله مختلف علیه دفاتر انتخاباتی و مواضع نیروهای پاکستانی در شهرهای کویته، خاران، قلات، آواران، کیچ و پنجگور را بر عهده گرفت.

وی در تشریح جزئیات این حملات افزود: فدائیان براس ساعت 20:00 شنبه 3 فوریه(14 بهمن) دفتر انتخاباتی حزب جمعیت علمای اسلام در منگچر از توابع شهرستان قلات را با پرتاب نارنجک هدف قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان فدائیان بلوچ ما در یک عملیات دیگر مواضع ارتش پاکستان در شهر قلات را با شلیک چند راکت نشانه گرفتند که خسارات مالی و جانی برای ارتش دشمن به همراه داشت.

وی تصریح کرد: ساعت 22:00 جمعه نیز فدائیان بلوچ ما با استفاده از سلاح‌های سنگین و خودکار خود ایست و بازرسی ارتش اشغالگر پاکستان در کرکی واقع در بخش تجابان شهرستان کیچ را مورد حمله قرار دادند،  در نتیجه این حمله دست کم 2 نظامی دشمن کشته شده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند و خسارات مالی گسترده ای نیز به نیروهای دشمن وارد آمد.

سخنگوی براس در ادامه این بیانیه گفت: فدائیان براس ساعت 10:00 صبح جمعه 2 فوریه یک دفتر انتخاباتی واقع در ایستگاه مگسی واقع در جاده کمربندی شرقی کویته را به وسیله نارنجک هدف قرار دادند. فدائیان بلوچ ما همچنین ساعت 18:00 شامگاه همان روز نیز دفتر انتخاباتی مذکور را مجدداً مورد حمله قرار دادند.

وی ابراز داشت: فدائیان بلوچ ما همچنین جمعه شب محل سکونت شعیب نوشیروانی نامزد انتخاباتی حزب مسلم لیگ(ن) و وزیر کشور اسبق پاکستان واقع در خاران را هدف حمله نارنجکی قرار دادند، سکونتگاه وی برای فعالیت‌های انتخاباتی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وی گفت: شعیب نوشیروانی در زمان شهادت نواب اکبر خان بگتی وزیر کشور وقت دولت محلی بلوچستان بود. او سعی دارد با حمایت و پشتیبانی ارتش اشغالگر پاکستان از طریق انتخابات فرمایشی در راستای تقویت منافع اشغالگران فعالیت نماید.

وی تصریح کرد: فدائیان بلوچ ما دفتر انتخاباتی حزب مردم پاکستان واقع در نزدیکی منطقه مغل زهی در شهر قلات را هدف حمله نارنجکی قرار دادند.

وی افزود: فدائیان بلوچ براس 31 ژانویه پاسگاه ارتش اشغالگر پاکستان واقع در جاده سی پک در منطقه کرکی شهرستان کیچ را هدف حمله قرار داده و خسارات گسترده مالی و جانی به آنها وارد آوردند.

خان بلوچ گفت: 30 ژانویه نیز فدائیان بلوچ ما پاسگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه بلور در بخش کولواه شهرستان کیچ را نیز با سلاح‌های خودکار هدف قرار دادند که تلفات گسترده ای برای نیروهای دشمن به همراه داشت.

وی تصریح کرد: حمله فدائیان بلوچ براس به اردوگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه مشکه تنک در شهرستان آواران در حوالی ساعت 10:30 مورخه 31 ژانویه نیز خسارات مالی و جانی سنگین برای ارتش دشمن به همراه داشت. فدائیان بلوچ ما در یک عملیات دیگر حوالی ساعت 20:30 چهارشنبه 31 ژانویه اردوگاه ارتش پاکستان در منطقه مشکه اوگار را نیز با استفاده از سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند.

بخوانید: ائتلاف شبه نظامیان بلوچ: 63 نقطه مختلف از دفاتر سازمان‌های دولتی و نظامی را هدف قرار دادیم

سخنگوی ائتلاف شبه نظامیان بلوچ براس در ادامه این بیانیه عنوان داشت: فدائیان بلوچ ما همچنین ساعت 1 بامداد پنجشنبه 1 فوریه اردوگاه مرکزی ارتش پاکستان در منطقه هوشاب از توابع شهرستان کیچ را به وسیله راکت و اسلحه نارنجک انداز هدف قرار دادند.

وی گفت: شب 31 ژانویه فدائیان بلوچ در یک عملیات دیگر پاسگاه ارتش اشغالگر در منطقه سهاکی در بخش کیلکور شهرستان پنجگور را نیز مورد حمله قرار دادند.

وی افزود: اردوگاه ارتش پاکستان در منطقه کینچی در شهرستان آواران نیز مورخه 28 ژانویه با استفاده از سلاح‌های سنگین و خودکار هدف قرار گرفت که خسارات مالی و جانی به ارتش دشمن وارد آورد.

خان بلوچ اظهار داشت: ائتلاف براس پیش از این نیز صراحتاً اعلام داشته است که فرایند به اصطلاح انتخابات کشور اشغالگر پاکستان در بلوچستان را به صورت کامل رد می‌کند و آن را حربه‌ای از جانب دشمن برای تداوم اشغال بلوچستان می‌داند. قدرت‌های آزادی خواه بلوچ با استفاده از همکاری ملت بلوچ با این نیرنگ و توطئه رژیم اشغالگر همچون دیگر طرح‌های آنان به صورت همه جانبه مبارزه کرده و آن را ناموفق خواهد گذاشت.

وی گفت: براس اعلام می‌دارد که فدائیان بلوچ به منظور پیشگیری از تلفات مردمی در حملات علیه فعالیت‌های انتخاباتی تدابیر احتیاطی را اتخاذ نموده‌اند. ما از مردم بلوچ درخواست می‌کنیم که از فعالیت‌های انتخاباتی دوری نمایند تا از هرگونه خسارت مالی و جانی در امان بمانند.

وی افزود: حملات ما علیه ارتش اشغالگر پاکستان و فرایند به اصطلاح انتخابات تداوم خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1