خبر فوری

 
اعمال محدودیت گسترده علیه سخنرانان و مداحان شیعه در ایالت سند پاکستان به بهانه حفظ آرامش و ثبات
کد خبر :1285114762

16:07 1402/04/29


برچسب ها : بازرس کل پلیس, پلیس ایالت سند, دسته عزاداری, دسته عزاداری اربعین امام حسین (ع), دولت محلی ایالت سند, سخنران, عزاداران, مداح اهل بیت, کراچی,

هم‌زمان با آغاز ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفای ایشان دولت محلی ایالت سند محدودیت گسترده علیه 137 نفر از سخنرانان و مداحان را اعمال نموده است.


کراچی: به گزارش راز نیوز| هم‌زمان با آغاز ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران باوفای ایشان دولت محلی ایالت سند محدودیت گسترده علیه 137 نفر از سخنرانان و مداحان را اعمال نموده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اداره امور داخلی دولت محلی ایالت سند به پیشنهاد بازرس کل پلیس این ایالت، طی حکمی 137 سخنران و مداح از یازده شهرستان مختلف ایالت سند از جمله کراچی را از حضور در مجالس و تردد در سطح ایالت سند در طول ایام محرم منع نموده است.

طبق بخشنامه صادر شده از سوی اداره امور داخلی دولت محلی ایالت سند، 14 نفر از سخنرانان ساکن مناطق ملیر و شرق کراچی و نیز دیگر سخنرانان و مداحان از شهرستان‌های مختلف ایالت سند شامل جکیب آباد، لارکانه، قنبر شهداد کوت، حیدرآباد و نواب شاه اجازه سخنرانی و شرکت در مجالس و نیز تردد در سطح ایالت سند را نخواهند داشت.

از سوی دیگر وزارت کشور پاکستان با ارسال نامه‌ای رسمی به ارتش پاکستان حضور نیروهای ارتش در سطح کشور را با هدف حفظ امنیت مجالس و دسته‌های عزای حسینی را خواستار شده است.

وزارت کشور دولت فدرال پاکستان همچنین نامه‌ای رسمی به دولت‌های محلی ایالت‌های چهارگانه پاکستان و مناطق خودمختار گلگیت و کشمیر آزاد ارسال نموده است.

طبق این نامه حضور نیروهای ارتش در ایالت‌های مختلف به درخواست دولت‌های محلی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1