خبر فوری

 
اسحاق دار خواستار مجازات عاملین حمله به دانشجویان پاکستانی در بیشکک شد
کد خبر :1285050099

11:20 1403/03/01


برچسب ها : آستانه, اجلاس سازمان همکاری شانگهای, بیشکک, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, پاکستان و قرقیزستان, پاکستان و قزاقستان, دانشجویان, سازمان همکاری شانگهای, شهروندان پاکستانی, محمد اسحاق دار, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه قرقیزستان,

اسحاق دار برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد و پیش از همه با جینبک کلوبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد.


آستانه: به گزارش راز نیوز | محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد و پیش از همه با جینبک کلوبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، تحولات اخیر در بیشکک پایتخت قرقیزستان و رفاه حال شهروندان پاکستانی در آنجا مورد بحث و بررسی وزرای امور خارجه دو کشور قرار گرفت.

در ادامه محمد اسحاق دار با تأکید بر اینکه نگرانی اولیه پاکستان امنیت و رفاه شهروندان اش است، به احساس ناامنی و ترسی که بین دانشجویان پاکستانی بوجود آمده است اشاره کرد و از وزیر امور خارجه قرقیزستان خواست تا امنیت و ثبات آنها را تضمین و برقرار کند.

معاون نخست وزیر پاکستان همچنین خواستار پاسخگویی و محاکمه باعث و بانیان حمله به دانشجویان پاکستانی در بیشکک پایتخت قزازقستان شد.

در همین حال، وزیر امور خارجه قرقیزستان خطاب به همتای پاکستانی خود بیان کرد: دولت اقدام سریعی برای برقراری نظم و قانون انجام داده است و عوامل شورش طبق قوانین قرقیزستان مجازات خواهند شد.

وی به محمد اسحاق دار در خصوص امنیت شهروندان پاکستانی و تسهیلات کامل برای بازگشت امن دانش جویانی که مایل به بازگشت به سرزمین خود هستند اطمینان کامل داد.

در مقابل همچنین وزیر امور خارجه پاکستان از دولت، وزارت بهداشت و سازمان های مجری قانون به ویژه وزیر امور خارجه قرقیزستان برای اطمینان از ارائه کمک های امنیتی لازم به دانشجویان پاکستانی کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد و گفت: دو کشور در این زمینه ارتباط نزدیک خود را حفظ خواهند کرد.

ابعاد مختلف روابط دوجانبه پاکستان و قرقیزستان به ویژه در زمینه انرژی، ارتباطات، تجارت و ارتباطات مردمی نیز مورد بحث و بررسی مقامات عالی دو کشور قرار گرفت.

در پایان این نشست وزرای خارجه دو کشور از پیشرفت سازوکارهای نهادی دوجانبه ابراز خرسندی کردند.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان در اوایل این هفته پس از شورش اوباش و مخلان امنیت در بیشکک پایتخت قرقیزستان و حمله آنها به دانشجویان اتباع به ویژه پاکستانی ها، 540 دانشجوی پاکستانی با پروازهای مختلف تجاری و با کمک نیروی هوایی پاکستان بیشکک را ترک نموده و به وطن خود بازگشتند.

ارسال نظر

 
1