خبر فوری

 
دیدارهای سفیر عربستان سعودی با مقامات عالی رتبه نظامی و سیاسی پاکستان
کد خبر :1283933736

11:03 1402/12/16


برچسب ها : ارتشبد ظهیر احمد بابر, پاکستان و عربستان سعودی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش پاکستان, سفیر عربستان سعودی, فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان, نواف بن سعید المالکی,

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام‌آباد، دیدارهای جداگانه مهمی با رئیس جمهور و فرمانده نیروی هوایی پاکستان، انجام داد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام‌آباد، روز سه شنبه (15 اسفند) دیدارهای جداگانه مهمی با دکتر عارف علوی رئیس جمهور و ارتشبد ظهیر احمد بابر سدو فرمانده نیروی هوایی پاکستان، انجام داد.

به گزارش بخش رسانه ای دفتر ریاست جمهوری پاکستان: نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی، با حضور در ساختمان ریاست جمهوری، با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

از طرفی سخنگوی نیروی هوایی پاکستان در بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت: سفیر عربستان سعودی با ارتشبد ظهیر احمد بابر سدو فرمانده نیروی هوایی در ستاد فرماندهی دیدار کرد که در این نشست پیرامون امور مورد علاقه مشترک و پیشرفت منطقه ای رایزنی انجام گرفت.

فرمانده ستاد نیروی هوایی پاکستان توضیحاتی از تصمیمات اتخاذ شده در راستای نوسازی نیروی هوایی پاکستان از طریق دستیابی به فناوری های مدرن، ارتقاء زیرساخت ها و نوسازی حوزه های عملیاتی و آموزشی، ارائه کرد و بر عزم تزلزل ناپذیر خود برای ارتقای روابط موجود در حوزه ی همکاری نظامی به نظامی از طریق رزمایش های دو جانبه و چندجانبه تاکید کرد.

ژنرال بابر سدو با برجسته سازی روابط برادرانه فی مابین، خاطر نشان کرد که پاکستان مناسبات مستحکم دیپلماتیک، اقتصادی و دفاعی خود با عربستان سعودی که تجلی هماهنگی در تمامی زمینه ها از جمله امنیت و ثبات منطقه ای می باشد، را به دید ارزش می نگرد.

سفیر عربستان سعودی از پیشرفت فوق العاده نیروی هوایی پاکستان به ویژه در زمینه توسعه داخلی و همچنین از حرفه ای بودن پرسنل نیروی هوایی پاکستان قدردانی کرد و متعهد به ایفای هرگونه نقش برای تحکیم بیشتر مناسبات موجود در سطوح مختلف شد. وی برای تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله آموزش، فناوری های نوظهور و همکاری های متقابل در صنعت هوانوردی ابراز تمایل کرد.

طرفین توافق کردند که مشارکت صنعتی موجود بین دو کشور برادر را بیشتر تقویت کنند و راه های تدارکات آینده را از طریق بنیاد شاهین به طور فعال مورد بررسی قرار دهند.

در پایان این گزارش مطبوعاتی بیان شد که دیدار رئیس ستاد هوایی ارتش و سفیر عربستان نشان دهنده لحظه ای مهم در همکاری های مستمر بین دو کشور است که تجلی تعهد مشترک برای پیشبرد منافع متقابل و ثبات منطقه می باش.

ارسال نظر

 
1