خبر فوری

 
حمله تروریستی به پایگاه آموزشی نیروی هوایی پاکستان نافرجام ماند
کد خبر :1282782802

10:01 1402/08/13


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ایالت پنجاب, پایگاه آموزش نظامی, حمله تروریستی, عناصر تروریستی, هلاکت تروریست ها,

حمله تروریستی به پایگاه آموزشی نیروی هوایی پاکستان در منطقه میانوالی ایالت پنجاب با هلاکت 3 تن از مهاجمان نافرجام ماند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| حمله تروریستی به پایگاه آموزشی نیروی هوایی پاکستان در منطقه میانوالی ایالت پنجاب با هلاکت 3 تن از مهاجمان نافرجام ماند.

بر اساس اعلام اداره روابط عمومی ارتش پاکستان، عناصر تروریستی ناشناس صبح امروز برای نفوذ به پایگاه آموزشی نیروی هوایی در شهر میانوالی ایالت پنجاب تلاش نمودند که با واکنش به هنگام و مؤثر نیروهای مستقر در پایگاه و هلاکت 3 تن از مهاجمان تروریست نافرجام گذاشته شد.

به گفته سخنگوی ارتش پاکستان، در جریان این حمله به 3 فروند از جنگنده های زمین گیر شده اسیب جزئی وارد گردید و یک منبع سوخت نیز دچار آسیب گردید.

ناگفته نماند این سومین حمله عناصر مسلح علیه نیروهای امنیتی ارتش و پلیس پاکستان طی 24 ساعت گذشته است.

روز گذشته(جمعه) انفجار مهیب بمب در نزدیکی خودروی پلیس در دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختون خوا 5 کشته و 21 زخمی برجای گذشت.

علاوه بر این در حمله عناصر مسلح به کاروان خودرویی ارتش پاکستان در شهرستان گوادر ایالت بلوچستان نیز 14 نظامی پاکستانی جان خود را از دست دادند.

تکمیلی:

گروه تروریستی تحریک جهاد پاکستان(TJP) با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه آموزشی نیروی هوایی پاکستان در منطقه میانوالی را بر عهده گرفت.

ملا محمد قاسم سخنگوی تحریک جهاد پاکستان در این بیانیه ابراز داشت: مجاهدان تحریک جهاد پاکستان پایگاه هوایی واقع در شهرستان میانوالی ایالت پنجاب را حوالی ساعت 2 بامداد امروز هدف حمله قرار داده و موفق شدند این پایگاه را به صورت کامل به کنترل خود دربیاورند.

وی افزود: هدف از این حمله وارد آوردن ضربات سنگین به وابستگان به نظام باطل پاکستان و تلاش برای اعمال نظام اسلامی در این سرزمین پاک بود.

سخنگوی تی جی پی خاطرنشان کرد: ما این حمله را به نام عمر فاروق منسوب می‌کنیم. جزئیات این حمله متعاقباً منتشر خواهد شد.

روابط عمومی نیروی هوایی پاکستان نیز طی بیانیه ای از هلاکت 9 تن از مهاجمان این حمله تروریستی طی عملیات پاکسازی و در نتیجه ادامه درگیری ها در این پایگاه خبر داد.

به گفته منابع آگاه؛ در این حمله تروریستی چهار تن از اعضای نیروی هوایی پاکستان به نام های اویس خان، محمد تنویر، محسن شهزاد خان و یونس خان جان باخته و تعداد زیادی دیگر نیز دچار جراحت شدند.

ارسال نظر

 
1