خبر فوری

 
 
پادشاه انگلیس رسماً از شهباز شریف برای شرکت در نشست ساموآ دعوت کرد
کد خبر :1282521309

16:15 1403/06/28


برچسب ها : انگلیس, پاکستان و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع, پاکستان و انگلیس, تغییرات آب و هوایی, تماس تلفنی, چارلز سوم, ساموآ, گفتگوی تلفنی, محمد شهباز شریف, ملکه انگلیس, مکالمه تلفنی, نخست وزیر پاکستان, کشورهای مشترک المنافع,

چارلز سوم پادشاه انگلیس در قالب تماس تلفنی رسماً از محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برای شرکت در نشست سران کشورهای مشترک المنافع در ساموآ دعوت کرد.


لندن: به گزارش راز نیوز | چارلز سوم پادشاه انگلیس در قالب تماس تلفنی رسماً از محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان برای شرکت در نشست سران کشورهای مشترک المنافع در ساموآ دعوت کرد.

نخست وزیر پاکستان با پذیرفتن این دعوت گفت: نشست در ساموآ یک لحظه مهم در تاریخ کشورهای مشترک المنافع خواهد بود و اولین اجلاسی است که پادشاه انگلیس از زمان انتخاب شدن اش به عنوان رئیس مشترک المنافع، سرپرستی آن را بر عهده خواهد داشت.

وی بار دیگر بر تعهد پاکستان به کشورهای مشترک المنافع و ارزش های مندرج در منشور مشترک المنافع تاکید کرد.

شهباز شریف افزود: نشست سران کشورهای مشترک المنافع در ساموآ یک مجمع برای بحث در مورد فرصت‌ها و تقویت همکاری‌های بین کشورهای مشترک المنافع در مورد تعدادی از موضوعات مهم از جمله تقویت توسعه پایدار، تقویت نهادهای دموکراتیک، و توانمندسازی جوانان کشورهای مشترک المنافع فراهم می‌کند.

نخست وزیر با اشاره به علاقه دیرینه پادشاه به مسائل زیست محیطی و ابتکارات مختلف برای پایداری آب و هوا، گفت: به ویژه مشتاق تعامل با رهبران کشورهای مشترک المنافع در مورد تغییرات آب و هوایی هستم، به خصوص که پاکستان در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی بسیار آسیب پذیر است.

وی همچنین جویای سلامتی چارلز سوم شد و بهترین آرزوها را برای شاهزاده خانم ولز که درمان خود را با موفقیت به پایان رسانده، ابلاغ کرد.

شهباز شریف در پایان گفتگوی تلفنی از پادشاه و ملکه انگلیس در خواست کرد که به زودی از پاکستان دیدن کنند.

ارسال نظر

 
1