خبر فوری

 
درخواست وزیر ارشد گلگیت بلتستان: دولت نروژ برای جوانان متخصص ما زمینه های شغلی فراهم کند
کد خبر :1281866014

11:42 1402/11/02


برچسب ها : برق آبی, پاکستان و نروژ, پروژه برق آبی, روابط دوجانبه, سفیر نروژ, شغل, وزیر ارشد ایالت گلگیت بلتستان,

حاجی گلبر خان وزیر ارشد گلگیت بلتستان در دیدار با آلبرت آلزاس سفیر نروژ، گفت: از دولت نروژ می خواهیم برای فراهم کردن زمینه های شغلی برای جوانان متخصص و دارای تحصیلات عالی گلگیت بلتستان در نروژ، همکاری کند.


گلگیت بلتستان: به گزارش راز نیوز| آلبرت آلزاس سفیر نروژ در پاکستان روز یکشنبه 1 بهمن با حاجی گلبر خان وزیر ارشد موقت گلگیت بلتستان، دیدار کرد.

وزیر ارشد ضمن عرض خوش آمد به سفیر نروژ، توجه همیشگی دولت نروژ به منطقه گلگیت بلتستان را مورد ستایش قرار داد و گفت: دولت و سرمایه گذاران نروژی همواره پروژه های رفاهی و دیگر ضرورت های اساسی را به مردم گلگیت بلتستان هدیه داده اند که بسیار ارزشمند می باشد.

وی افزود: گلگیت بلتستان سخت ترین و دشوار ترین منطقه پاکستان است، مشکلات عمومی نسبت به سایر ایالت ها بیشتر است، در حالی که نرخ بیکاری نیز به دلیل کمبود صنایع و بخش خصوصی بالا است و دولت نروژ می تواند در این زمینه کمک کند.

وزیر ارشد گلگیت بلتستان در ادامه با درخواست از دولت نروژ برای فراهم کردن زمینه های شغلی برای جوانان متخصص و دارای تحصیلات عالی گلگیت بلتستان در نروژ، گفت: فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های برق آبی در گلگیت بلتستان وجود دارد که طی همکاری و مشارکت می توانیم بر روی آنها کار کنیم. همچنین می توانیم با همکاری یکدیگر در پروژه های گسترش گردشگری، پرورش ماهی و لبنیات نیز کار کنیم.

سفیر نروژ متعهد شد که در رابطه با پیشنهاد های وزیر گلگیت بلتستان با دولت خود صحبت خواهد کرد و این اظهارات را به پایه تکمیل و اجرایی خواهد رساند.

 

ارسال نظر

 
1