خبر فوری

 
 
شناسایی هویت 6 تن از افراد ربوده شده بلوچ طی عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در بلوچستان
کد خبر :1279899467

12:15 1402/04/27


برچسب ها : آواران, افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, دیره بگتی, عملیات نظامی, نیروهای امنیتی,

به گفته منابع بلوچ، شش تن از جوانان بلوچ ربوده شده به دست نیروهای امنیتی طی عملیات های نظامی در آواران و دیرا بگتی شناسایی شده اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| عملیات های نظامی نیروهای امنیتی پاکستان در شهرستان های آواران و دیرا بگتی ایالت بلوچستان از یک هفته گذشته جریان دارد که به گفته منابع بلوچ، در طول این عملیات ها، تعداد زیادی از جوانان بلوچ دستگیر و به محل نامشخصی منتقل شده اند؛ در این بین 6 تن از افراد ربوده شده در طول این عملیات ها شناسایی شدند.

طی 24 ساعت گذشته در بخش سوئی شهرستان دیرا بگتی خان تعداد قابل توجهی از جوانان بلوچ دستگیر و مفقود شده اند که سه تن از آنها به نام های سواگل فرزند پنهل بگتی، حسینو فرزند بختیار بگتی و دادن فرزند شی جان بگتی شناسایی شده اند. گفتنی است دادن از نیروهای لیویز می باشد که پس از احضار او به پایگاه نظامی در سوئی، به دست نیروهای امنیتی مفقود شده است.

در ادامه این گزارش گفته شد که شی جان بگتی پدر دادن، مورخه 23 ژوئن 2013 میلادی(2 تیر 1392) به همراه شش نفر از افراد بلوچ از منطقه مت ربوده و پس از مدتی اجساد هر شش نفر کشف شد.

خانواده دادن با بیان اینکه این تنها پسر و امید خانواده است و عضو نیروی لیویز می باشد، گفتند که زندگی او در خطر است و ما از مقامات عالی درخواست داریم تا در آزادی او نقش ایفا کنند.

از طرفی مناطق زیارت دن، کچ، غلامو بازار، گرائی، لوپ، ابراهیم بازار و زیلگ واقع در شهرستان آواران از یک هفته گذشته از اهداف عملیات نظامی هستند. نیروهای امنیتی تعداد زیادی از جوانان بلوچ را از این مناطق نیز دستگیر و مفقود کرده اند که سه تن از آنها به نام های زاهد فرزند دلبود، واحد فرزند کریم بخش و امداد فرزند ابراهیم، شناسایی شده اند.

 از طرفی خبرها حاکی از آغاز عملیات نظامی ارتش پاکستان از صبح امروز (27 تیر) در بلندی های بلیده و آواران است. به گفته شاهدان عینی، تعدادی بالگرد مسلح هم در این عملیات ها شرکت دارند. همچنین در طول عملیات صدای تیراندازی و انفجار هم به گوش رسیده است.

ارسال نظر

 
1