خبر فوری

 
افشاسازی تخلفات انتخاباتی پاکستان توسط اصحاب رسانه
کد خبر :127158883

13:44 1402/12/16


برچسب ها : PTI, انتخابات, انتخابات پارلمانی, حزب تحریک انصاف پاکستان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

اصحاب رسانه پاکستان و حزب تحریک انصاف با انتشار پست هایی در رسانه ایکس، درحال افشاسازی تخلفات انتخاباتی صورت گرفته در انتخابات 8 فوریه پاکستان می باشند...


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| انتخابات پارلمانی پاکستان در تاریخ 8 فوریه برابر 19 بهمن ماه در سراسر پاکستان برگزار شد.

بر اساس گزارش رسانه های مختلف، نامزدهای انتخاباتی از حزب تحریک انصاف PTI در سراسر پاکستان پیشتاز بودند؛ اما مسئله از آنجایی شروع شد که احزاب مختلف از جمله تحریک انصاف مدعی شدند که در انتخابات تخلف صورت گرفته و تقلب شده است؛ این احزاب با برگزاری اعتراضات و تظاهرات در سراسر پاکستان، نسبت به این روند اعتراض کرده و ارتش پاکستان را عامل این تخلفات انتخاباتی معرفی کردند.

مسئله در این جا پایان نیافت و تحریک انصاف تلاش های برون مرزی خود را بکار گرفت تا حقیقت افشا شده و بتواند به عنوان پیروز انتخاباتی بر اساس آراء مردمی، تشکیل دولت دهد؛ اما این تلاش ها نتیجه ای نداشت و در نهایت دولتی متشکل از احزابی که مورد حمایت هیئت حاکمه نظامی بودند، روی کار آمدند.

پس از گذشت حدود 25 روز از انتخابات پاکستان، اکنون برخی از کاربران از جمله وابسته به تحریک انصاف در حال منتشر کردن برگه اصلی شمارش آراء نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی می باشند.

کاربری به نام احمد فرهاد مشاور رسانه ای و مرتبط با برخی از خبرگزاری های داخلی پاکستان، در تویتی نوشت:

حوزه انتخاباتی PP-42 از مندی بهاوالدین ، تصویری از فرم 45 اصلی و برگه ای که توسط کمیسیون انتخابات پاکستان منتشر شده است:

آراء نامزد انتخاباتی از حزب تحریک انصاف از 676 به 176 کاهش در حالیکه آراء حزب مسلم لیگ نواز از 210 به 710 افزایش یافته است.

صفحه حزب تحریک انصاف شعبه ایالت پنجاب هم تویت های متعددی از این تخلفات انتخاباتی صورت گرفته منتشر کرده است.

بر اساس یکی از این پست های منتشر شده، در حوزه انتخاباتی NA-64 گجرات مادر مونس الهی که 584 رأی کسب کرده بود، به 84 رأی کاهش و نامزد دیگه ای که 86 رأی به دست آورده بود به 586 رأی تغییر یافته است.

ارسال نظر

 
1