خبر فوری

 
گفتگوی مقامات پاکستان و اردن پیرامون آتش بس فوری در غزه و گسترش همکاری رسانه ای
کد خبر :1270696985

16:08 1402/10/01


برچسب ها : آتش بس, اسرائیل, انتخابات, بحران انسانی, پاکستان و اردن, پاکستان و فلسطین, تفاهم نامه, رژیم صهیونیستی, روابط اقتصادی, روابط تجاری, سفیر اردن, غزه, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, نوار غزه, وزیر اطلاع رسانی, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

مقامات پاکستان و اردن طی نشستی در اسلام آباد از وضعیت فاجعه بار در غزه و اوضاع متشنج میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اسرائیل ابراز نگرانی شدید کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مقامات پاکستان و اردن طی نشستی در اسلام آباد از وضعیت فاجعه بار در غزه و اوضاع متشنج میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اسرائیل ابراز نگرانی شدید کردند.

بر اساس جزئیات منشتر شده، مائن خریسط سفیر اردن در اسلام آباد روز پنجشنبه 30 آذر (21 دسامبر) با مرتضی سولنگی وزیر اطلاع رسانی، رسانه و امور پارلمانی دولت موقت پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، انتخابات سراسری آتی دو کشور، آتش بس فوری میان فلسطین و اسرائیل، وضعیت امنیتی منطقه، همکاری در بخش های رسانه ای و سایر موضوعات مهم دوجانبه، مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، مرتضی سولنگی بر روابط عمیق مبتنی بر مذهب، ارزش ها و فرهنگ مشترک میان دو کشور اشاره کرد و گفت: پاکستان برای روابط خود با اردن ارزش قائل است.

در همین حال، وی وضعیت کنونی غزه را مورد بررسی قرار داد و گفت: وضعیت کنونی فلسطین نه تنها برای امت اسلامی بلکه برای ملت های متمدن جهان نگران کننده است، صلح در فلسطین بر عهده همه جهان است و جامعه جهانی باید نقش خود را برای آتش بس فوری در فلسطین ایفا کند.

وی افزود: با ابراز همبستگی کامل با مردم فلسطین، نقش اردن در فعالیت های کمک رسانی به مردم فلسطین قابل ستایش است.

پیرو همین مطلب، سفیر اردن خاطر نشان کرد: کمبود مواد غذایی در غزه باعث ایجاد یک بحران انسانی شده است.

در ادامه همچنین مرتضی سولنگی وزیر اطلاع رسانی پاکستان، سفیر اردن را در جریان روند پیشرفت انتخابات سراسری در پاکستان قرار داد و از برگزاری انتخابات در 8 فوریه سال آینده در سراسر کشور خبر داد و گفت: کمیسیون انتخابات پاکستان جدول زمانبندی انتخابات را منتشر کرده است و به تمامی احزاب سیاسی ثبت نام شده، 54 روز فرصت داده شد تا تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهند.

وی اذعان داشت: دولت موقت پاکستان تمام کمک ها و تسهیلات ممکن را به کمیسیون انتخابات برای تضمین برگزاری انتخابات سالم، شفاف و بی طرف ارائه خواهد کرد.

وی همچنین برای تکمیل موفقیت آمیز روند انتخاباتی که در سال آینده در اردن برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد و گفت: انتخابات اردن و پاکستان آغاز کننده دوره جدیدی از روابط و همکاری میان دو کشور با دولت هایی است که در نتیجه روند انتخابات زمام کشور را به دست گرفته اند.

در این نشست همچنین بر ارتقای همکاری میان پاکستان و اردن در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری توافق شد.

در همین بین، مائن خریسط سفیر اردن ضمن تاکید بر گسترش روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری میان پاکستان و اردن، بیان کرد: نشست مهم دهمین کمیسیون مشترک وزیران دو کشور، سال آینده در اسلام آباد برگزار می شود که در آن روابط تجاری دوجانبه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این دیدار همچنین بر افزایش همکاری های پاکستان و اردن در زمینه های رسانه ای، اطلاع رسانی و تسریع در روند تفاهم نامه همکاری بین سازمان های رسانه ای دولتی دو کشور موافقت و تاکید شد همچنین مقامات دو کشور در خصوص ایجاد تفاهم نامه میان PTV، APP، رادیو پاکستان و اردن رادیو، تلویزیون و آژانس خبری اردن (پترا) گفتگو کردند.

در پایان این نشست، مرتضی سولنگی وزیر اطلاع رسانی، رسانه و امور پارلمانی دولت موقت پاکستان بر ضرورت تبادل هیئت های رسانه ای بین دو کشور تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1