خبر فوری

 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| جام کمال خان وزیر بازرگانی پاکستان گفت که تجارت دوجانبه بین پاکستان و بلاروس باعث تقویت بیشتر روابط بین دو کشور خواهد شد.

به گزارش بخش رسانه ای وزارت بازرگانی پاکستان: سفیر بلاروس امروز چهارشنبه با جام کمال خان وزیر دولت فدرال دیدار کرد.

وزیر فدرال با بیان اینکه صادرات پاکستان به بلاروس انواع مختلفی از کالاها از جمله دارو، تجهیزات پزشکی، برنج، کالاهای چرمی، منسوجات، کارد و چنگال، کفش، کالاهای ورزشی، پارچه های پنبه ای، نمک و انبه می باشد، گفت: واردات از این کشور تراکتور، کود، خمیر چوب و وسایل نقلیه موتوری است .

وی اظهار کرد: پاکستان به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ لبنیات در جهان شناخته می شود و ما پتانسیل تبدیل شدن به یک صادر کننده بزرگ در این بخش را داریم. او پیشنهاد داد که بلاروس به منظور تامین نیاز های کشاورزی پاکستان، تراکتور های خود را ارتقاء دهد.

جام کمال خان خاطر نشان کرد: با وجود 19.05 میلیون دلار حجم مبادلات تجاری دو کشور، این مقدار بسیار کمتر از  پتانسیل واقعی تجارت دو طرف می باشد. وی در ادامه بر اهمیت نشست های تجاری و گفتگو ها در سطح دولت ها به منظور افزایش حجم تجارت و تقویت روابط دو جانبه تاکید کرد.

سفیر گفت: بلاروس در تولید دروگرها و حمل و نقل وسایل نقلیه الکتریکی (EV) تخصص دارد که هر دو کشور در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظر

 
1