خبر فوری

 
 
دیدار سفیر سوئیس در اسلام آباد با محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب
کد خبر :1264565925

09:44 1401/09/11


برچسب ها : پاکستان و سوئیس, سفیر سوئیس, فرماندار ایالت پنجاب, لاهور, محمد بلیغ الرحمن,

جورج ستینر سفیر سوئیس در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل فرمانداری ایالت پنجاب پاکستان با محمد بلیغ الرحمان فرماندار پنجاب دیدار نمود.


لاهور: به گزارش راز نیوز| جورج ستینر سفیر سوئیس در اسلام آباد روز گذشته با حضور در محل فرمانداری ایالت پنجاب پاکستان با محمد بلیغ الرحمان فرماندار پنجاب دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار اسامه قیصر خان مشاور ارشد سیاسی سفیر سوئیس نیز حضور داشت، دو طرف در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر توسعه همکاری‌ها تأکید ورزیدند.

محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط پاکستان و سوئیس ابراز داشت: پاکستان اهمیت ویژه‌ای برای روابط خود با سوئیس و همکاری در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی قائل است.

وی افزود: مردم و دولت پاکستان قدردان کمک‌های سوئیس برای مردم سیل زده هستند. روند امدادرسانی به سیل زدگان و احیای زندگی آنان همچنان تداوم دارد، ما در حال فعالیت برای بهبود جنبه تأثیرات روانی سیل بر مردم سیل زده هستیم و در این راستا رؤسای دانشگاه‌ها و دانشجویان را به کار گرفته‌ایم.

فرماندار ایالت پنجاب با بیان اینکه محصولات سوئیسی به دلیل کیفیت در پاکستان ترجیح داده می‌شوند تصریح کرد: تجار پاکستانی سرمایه گذاری مستقیم خارجی را توسعه دهند و بازرگانان سوئیسی نیز در زمینه تبادل فناوری و بهترین شیوه‌ها فعالیت کنند. فرصت‌های وسیعی برای سرمایه گذاری شرکت‌های سوئیسی در پاکستان وجود دارد.

وی گفت: تسریع روند صدور روادید سوئیس برای تجار پاکستانی می‌تواند به توسعه تجارت میان دو کشور کمک نماید.

سفیر سوئیس نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم پاکستان بسیار میهمان نواز هستند گفت: سوئیس برای روابط خود با پاکستان اهمیت قائل است و ما خواهان توسعه آن هستیم.

ارسال نظر

 
1