خبر فوری

 
اقلیم و محیط زیست از مولفه های رایزنی هیأت بلند پایه قطر با مقام پاکستان
کد خبر :1264368937

16:09 1403/04/14


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قطر, تغییرات اقلیمی, دستیار ویژه تغییرات اقلیمی, محیط زیست, هیئت قطر, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان,

هیأت بلندپایه قطر به ریاست سرهنگ احمد عبدالله العبدالله با رومینا خورشید عالم هماهنگ کننده نخست وزیر پاکستان برای تغییرات اقلیم دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| هیأت بلندپایه قطر به ریاست سرهنگ احمد عبدالله العبدالله امروز با رومینا خورشید عالم هماهنگ کننده نخست وزیر پاکستان برای تغییرات اقلیم دیدار کرد.

در این دیدار که در وزارت تغییرات اقلیمی و هماهنگی محیط زیست پاکستان صورت گرفت، هر دو طرف به طور مفصل موضوعات مختلف مورد علاقه و همکاری دوجانبه در مورد مدیریت ریسک اقلیم، حفاظت از محیط زیست، مدیریت آب، انرژی، جنگل ها و مدیریت ریسک بلایا را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم رومینا عالم از حمایت قطر برای افزایش انعطاف پذیری آب و هوای پاکستان تمجید کرد و ضمن آگاه سازی هیأت قطر از ابتکارات دولت پاکستان برای تقویت انعطاف پذیری آب و هوا، حفاظت از محیط زیست و اقتصاد جوامع آسیب پذیر، گفت: دولت فعلی به رهبری محمد شهباز شریف بیشتر بر تعامل با کشورهای مختلف از طریق دیپلماسی اقلیمی برای تقویت اقدامات اقلیمی جهانی با هدف مقابله با پیامدهای نامطلوب گرمایش جهانی و بلایای متعاقب آن، به ویژه امواج گرما، سیل، فرسایش زمین متمرکز می باشد.

وی در این دیدار همچنین به چالش ها و تأثیرات گرمایش جهانی، تغییرات آب و هوایی، امواج گرما و سیل های ویرانگر در فصول موسمی که پاکستان با آن مواجه است، اشاره کرد و گفت: این کشور به طور مداوم با افزایش میانگین دما مواجه است که منجر به وقوع سیل مکرر و موج گرمای شدیدتر در سراسر کشور می شود. این رویداد های گرمای شدید نه تنها سلامت عمومی را تهدید می کند، بلکه منابع انرژی را تحت فشار قرار داده و مشکلات کمبود آب را تشدید می کند.

سرهنگ احمد عبدالله العبدالله رئیس هیئت قطری از ابتکارات شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در زمینه حفاظت از محیط زیست، مدیریت ریسک آب و هوا، مدیریت بلایا، برنامه پاکستان سبز، ابتکار صنعت زنده، مدیریت سیل ناشی از شیرابه های یخچالی و تاب آوری شهری قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1