خبر فوری

 
تقویت مناسبات و توسعه همکاری های دوجانبه محور دیدار سفیر ایران با وزیر فدرال پاکستان
کد خبر :125416320

14:15 1402/10/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, رضا امیری مقدم, روابط اقتصادی, روابط فرهنگی, سفارت ایران, سفیر ایران در پاکستان, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

سفیر ایران در اسلام آباد و وزیر فدرال اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دیدار امروز خود در خصوص سطح روابط دوجانبه موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ایران در اسلام آباد و وزیر فدرال اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دیدار امروز خود در خصوص سطح روابط دوجانبه موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد امروز پنجشنبه با مرتضی سولنگی وزیر اطلاع رسانی و رسانه دولت فدرال پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

مقامات دو کشور در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و تهران، همکاری در بخش رسانه، تبادل هیئت های فرهنگی، تجارت دوجانبه و نمایشگاه اکسپو 2024 ایران بحث و گفتگو نمودند.

آنان همچنین بر اهمیت توسعه همکاری دوجانبه در چارچوب سازمان اکو به ویژه در عرصه اقتصادی و تجاری، کریدور اقتصادی شرق به غرب، همکاری دوجانبه در زمینه بنادر دو کشور و گسترش روابط تهران و اسلام آباد تاکید ورزیدند.

سفیر ایران و وزیر اطلاع رسانی پاکستان در بخش دیگری از این دیدار نسبت به جستجوی ظرفیت های جدید برای گسترش بیش از پیش روابط میان دو کشور نیز اعلام آمادگی نشان دادند.

مرتضی سولنگی در این دیدار با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط با ایران برای دولت اسلام آباد ابراز داشت: دو کشور دارای پیوند تاریخی، فرهنگی، مذهبی و زبانی با یکدیگر هستند.

وی افزود: پاکستان مصمم به همکاری مشترک با ایران در جهت ارتقای روابط اقتصادی دوجانبه میان دو کشور است.

وی همچنین بر اهمیت توسعه همکاری ها میان پاکستان و ایران در زمینه ساخت فیلم و سریال تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1