خبر فوری

 
دیدار سفیر ایران با ریاض حسین پیرزاده وزیر امور حقوق بشر دولت فدرال پاکستان
کد خبر :1252936715

10:46 1402/05/17


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, رضا امیری مقدم, ریاض حسین پیرزاده, سفیر ایران در پاکستان, وزیر حقوق بشر,

سفیر ایران در اسلام آباد و وزیر امور حقوق بشر پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه راهبردی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر ایران در اسلام آباد و وزیر امور حقوق بشر پاکستان در دیدار با یکدیگر پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه راهبردی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد روز دوشنبه با ریاض حسین پیرزاده وزیر امور حقوق بشر دولت فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

وزیر امور حقوق بشر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر ایران و هیئت همراه اظهار داشت: پاکستان اهمیت ویژه‌ای برای روابط خود با ایران قائل است، روابط دو کشور بر اساس ارزش‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و مذهبی پیوند خورده است.

وی بر توسعه روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصاد، انرژی، فرهنگ و حقوق بشر تأکید کرد.

در ادامه این دیدار دکتر رضا امیری مقدم سفیر ایران در اسلام آباد نیز طی سخنانی اظهارات وزیر پاکستانی را تأیید کرد و گفت: مردم ایران و پاکستان با دارا بودن روابط دوستانه و برادرانه بدون هیچ‌گونه درگیری از چندین دهه در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته‌اند. دو کشور همواره حامی یکدیگر در سازمان ملل متحد بوده و اکنون ایران به حمایت از پاکستان در صندوق بین‌المللی پول ادامه خواهد داد.

وی افزود: ایران به دلیل سیاست‌های آزادانه و در مسیر درست خود با تحریم‌ها و فشارهای زیاد آمریکا مواجه است و اکنون این فشارها روابط دوجانبه پاکستان و ایران را تحت الشعاع قرار داده است.

سفیر ایران تصریح کرد: خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان بزرگ‌ترین پتانسیل است که از طریق آن ایران می‌تواند به کشورهای همسایه محروم از انرژی کمک نماید، اما قدرت‌های جهانی مانعی بزرگ در مسیر بهره‌مندی مردم پاکستان از نعمت انرژی هستند.

وی تأکید کرد دو کشور باید برای یافتن راهکار مناسب در جهت حل این مشکل اقدامات فوری را به کار بندند و ما به هرگونه تصمیم پاکستان احترام خواهیم گذاشت.

دکتر امیری مقدم همچنین بر فعال سازی بیشتر سازمان همکاری اقتصادی در جهت توسعه همکاری تجاری و اقتصادی میان کشورهای عضو این سازمان تأکید کرد.

در ادامه وزیر امور حقوق بشر پاکستان خاطرنشان کرد: سه کشور مسلمان یعنی ایران، پاکستان و ترکیه وکالت متداوم حقوق مردم فلسطین و کشمیر که از چندین دهه دچار ظلم و جنایت و نقض صریح حقوق بشر شده‌اند را بر عهده گرفته‌اند.

وی گفت: پاکستان علی رغم اقتصاد ضعیف خود همواره صدای خود علیه این جنایات را بلند گرده است.

ارسال نظر

 
1