خبر فوری

 

 

ریاض: به گزارش راز نیوز | مقامات پاکستان و عربستان سعودی طی نشستی در ریاض بر تعهد خود نسبت به افزایش صادرات نیروی انسانی متخصص از پاکستان تاکید کردند.

بر اساس جزئیات، جواد سهراب ملک دستیار ویژه نخست وزیر در امور پاکستانی های مقیم خارج طی سفر به ریاض با دکتر عبدالله بن ناصر ابواثنین وزیر منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان سعودی و عدنان عبدالله النعیم معاون وزیر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مقامات دو کشور ضمن تاکید بر روابط دیرینه و برادرانه میان پاکستان و عربستان سعودی، موضوعات مختلفی از جمله افزایش صادرات نیروی انسانی ماهر از پاکستان به عربستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جواد سهراب ملک در ابتدای عرایض خود از رهبری عربستان سعودی به دلیل فراهم کردن فرصت های شغلی برای نزدیک به سه میلیون شهروند پاکستانی، کمال تشکر و قدردانی را بجا آورد.

وی توسعه مهارت کارگران پاکستانی را از اولویت های دولت پاکستان بر شمرد و افزود: دولت می خواهد نیروی انسانی ماهر بیشتری را به عربستان سعودی اعزام نماید و از عربستان سعودی دعوت می کند تا مراکز آزمایش و آموزشی بیشتری در پاکستان برای توسعه سرمایه انسانی تاسیس کند.

در پایان این نشست همچنین وزیر منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان سعودی از پیشنهاد دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان استقبال کرد و به مقامات مربوطه در چشم ‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی دستور داد تا این پیشنهاد را مورد بررسی قرار دهند.

ارسال نظر

 
1