خبر فوری

 
 
بیانیه ارتش آزادی بخش بلوچ در خصوص عملیات دره بولان
کد خبر :1250643049

16:09 1402/11/13


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جیئند بلوچ, شهر مچ, شهرستان بولان, گروه های مسلح بلوچ, نیروهای سپاه مرزی پاکستان,

ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه اخیر خود به تشریح جزئیات عملیات موسوم به «دره بولان» در شهر مچ ایالت بلوچستان پرداخت و گفت: در این عملیات علاوه بر 12 عامل انتحاری تیپ مجید تعداد 385 نفر از فدائیان گروه‌های مختلف حضور داشتند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه اخیر خود به تشریح جزئیات عملیات موسوم به «دره بولان» در شهر مچ ایالت بلوچستان پرداخت و گفت: در این عملیات علاوه بر 12 عامل انتحاری تیپ مجید تعداد 385 نفر از فدائیان گروه‌های مختلف حضور داشتند.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه تفصیلی اظهار داشت: عملیات دره بولان از تاریخ 29 ژانویه الی 31 ژانویه پس از دستیابی موفقیت آمیز به اهداف تعیین شده پایان یافت.

وی افزود: در این عملیات 385 نفر از فدائیان بلوچ از اعضای گروهان عملیات ویژه تاکتیکی، گروهان فاتح و جناح اطلاعات ارتش آزادی بخش بلوچ به همراه 12 تن از فدائیان تیپ مجید مشارکت داشتند.

سخنگوی بی ال ای تصریح کرد: عملیات دره بولان ساعت 9 شب به وقت محلی در تاریخ 29 ژانویه 2024 آغاز گردید که تا دو روز ادامه یافت و پس از دستیابی به اهداف و نتایج مورد نظر، شورای فرماندهی ارتش آزادی بخش بلوچ در ساعت 7 شامگاه روز چهارشنبه 31 ژانویه 2024 دستور پایان این عملیات را صادر کرد و به تمامی بخش‌ها فرمان داد تا با ترک مواضع، بازگشت خود به اردوگاه‌ها را گزارش دهند.

در جریان این عملیات، فدائیان بی ال ای منطقه‌ای به وسعت 70 کیلومتر از جمله شهر مچ و بزرگراه NH-65 را به صورت کامل تحت کنترل خود داشتند. در این عملیات در کل 78 تن از نیروهای دشمن به هلاکت رسیدند که از این میان 45 نیروی سپاه مرزی در 3 ساعت نخست این عملیات و 10 نیروی سپاه مرزی نیز در جریان حمله به اردوگاه نظامی واقع در منطقه پیر غیب شهرستان بولان به قتل رسیدند.

همچنین 4 نیروی سپاه مرزی نیز در جریان حمله به کاروان نظامی در منطقه گوکرت مچ کشته شدند، فدائیان تیپ مجید نیز با قتل 12 سرباز ارتش در تاریخ 30 ژانویه وارد مقر نیروی سپاه مرزی شدند، همچنین دست کم 5 تن از تکاوران نیروی خدمات ویژه(SSG) توسط فدائیان بی ال ای در تاریخ 31 ژانویه هدف قرار گرفتند، علاوه بر این 2 نیروی پلیس از جمله یک رئیس مرکز پلیس نیز در این عملیات کشته شدند.

در جریان این عملیات تعداد وسیعی از نیروهای پلیس و لیویز نیز توسط ارتش آزادی بخش بلوچ به اسارت گرفته شدند که به علت بلوچ بودن به شرط آنکه در جریان این درگیری بی طرف بمانند آزاد شدند، اما با این وجود یکی از افسران پلیس به سوء استفاده از رویکرد نرم بی ال ای پرداخت که به قتل رسید.

جیئند بلوچ در بخش دیگری از این بیانیه تصریح کرد: در عملیات دره بولان 13 تن از فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ به فیض عظیم شهادت نائل آمدند که 12 تن از آنها از اعضای تیپ مجید بوده و یکی دیگر از آنها نیز عضو جوخه فتح بی ال ای بود. تمامی این شهدا با تصمیم قاطع و حساب شده به میدان آمده بودند، آنها موفق شدند تا قلب مقر اف سی نقوذ کنند و تا مدت 2 روز در کنار نیروهای دشمن با آنها مقابله نمایند. جزئیات کامل مربوط به این فرزندان بزرگ سرزمین پس از ساعاتی در رسانه ها منتشر خواهد شد. به شهادت رساندن تنها یک نفر به غیر از فدائیان توسط ارتش دشمن علی رغم کنترل و حضور گسترده آنها در منطقه بیانگر توانمندی حرفه ای ارتش آزادی بخش بلوچ است.

وی گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ در جریان این عملیات از همکاری و پشتیبانی همه جانبه گروه‌های عضو ائتلاف بلوچ راجی آجوئی سنگر(براس) برخوردار بود که از جایگاه بالا و ارزشمندی در تاریخ اتحاد و همدلی ملت بلوچ برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات دره بولان دارای 2 هدف بسیار مهم بود. نخست ارائه توانمندی ارتش ملی بلوچ یعنی بی ال ای به مردمان بلوچ بود که آنها تواسنتد با آزادسازی یکی از شهرهای مهم خود از چنگ نیروهای اشغالگر پاکستانی تا 2 روز تمام آن را تحت کنترل خود داشتند. ما به ملت خود میگوییم که امروز ظلم و جنایت های ارتش اشغالگر پاکستانی در بلوچستان در اوج آن قرار دارد، راه نجات از این ظلم درخواست ترحم، تظاهرات و مطالبه حقوق بشر نیست، ارتش پاکستان ارتش شما نیست که بر شما ترحم کرده و از شما دفاع کند بلکه این ارتش اشغالگر است که برای تداوم اشغال خود در بلوچستان حضور یافته است و برای تداوم و تقویت اشغال خود از انباشت اجساد مردمان بلوچ دریغ نخاوهد کرد.

وی افزود: تنها راه نجات و دفاع برای مردم بلوچ عضویت در یک ارتش متحد است که از شما در مقابل مهاجمان خارجی دفاع نماید، تنها ارتش شماست که می‌تواند از شما در مقابل ظلم و جنایت دفاع نماید و امنیت شما را تضمین کند. ارتش آزادی بخش بلوچ ارتش قانونی شماست که دارای اختیار کامل برای جنگ در جهت آزادی ملی و دفاع از آن برخوردار است.

وی تصریح کرد: بی ال ای از ملت بلوچ درخواست می‌کند که ارتش ملی خود یعنی ارتش آزادی بخش بلوچ را بیش از پیش مستحکم کنند و به دست و بازوی ما تبدیل شوند، ملت به صورت عملی به ما بپیوندد تا دشمن را به فرار از سرزمین خود وادار کنیم، اگر شما شخصاً قادر به مشارکت در جنگ نیستید در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک به کمک ارتش خود بیایید یا حداقل به صدای بی ال ای تبدیل شده و از ما دفاع کنید و پیام ما را به خانه‌ها و مردم برسانید. هر فرد بلوچ به قدر توان خود در این امر سهیم شود، اکنون هیچ فردی در این زمینه سکوت نکند.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در ادامه این بیانیه ابراز داشت: ما به دشمن بی فرهنگ خود پیغام می‌دهیم که ما شاهد همه چیز هستیم که رویکرد شما با خواهران و مادران ما در اسلام آباد چگونه بود. این توهم شماست که با زنان بلوچ همانند بنگالی‌ها با تجاوز به میلیون‌ها زن رفتار کنید. وارثان و محافظان زنان بلوچ ارتش آزادی بخش بلوچ و تمام ملت بلوچ است، ما برای دفاع از ملت و ناموس خود دست به هر اقدام لازم خواهیم زد.

وی در پایان تصریح کرد: دومین هدف از عملیات دره بولان رساندن صدای خود به قدرت‌های بزرگ جهان و رساندن پیام به جامعه جهانی بود که ملت بلوچ بدون پشتیبانی هیچ قدرتی و به همت خود قادر به انجام عملیات بزرگ است و در صورت برخورداری از کمک و پشتیبانی چه بر سر ارتش اشغالگر خواهد آمد و ارتش اشغالگر به زودی به خروج از سرزمینمان وادار خواهد شد.

وی گفت: ما از طریق این عملیات به تمامی ملت‌ها و سازمان‌هایی که دارای منافع مشترک با منافع ملی بلوچ هستند پیام می‌دهیم که ارتش آزادی بخش بلوچ آماده هرگونه گفتگو برای همکاری در جهت منافع مشترک و علیه دشمن یکسان است.

ارسال نظر

 
1