خبر فوری

 
پاکستان: دولت طالبان به وعده های خود عمل نکرده است
کد خبر :1249686833

17:22 1403/04/03


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و افغانستان, پاکستان و سازمان ملل متحد, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, حکومت طالبان افغانستان, شورای امنیت سازمان ملل متحد, عناصر تروریستی, فرماندهان تحریک طالبان پاکستان,

دیپلمات ارشد پاکستانی گفت: علیرغم وعده ها به طور قاطع می توان گفت که دولت طالبان به وعده خود در خصوص توقف حملات تروریستی برون مرزی تحریک طالبان پاکستان (TTP)، عمل نکرده است.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | دیپلمات ارشد پاکستانی به شورای امنیت سازمان ملل گفت: علیرغم وعده ها به طور قاطع می توان گفت که دولت طالبان به وعده خود در خصوص توقف حملات تروریستی برون مرزی تحریک طالبان پاکستان (TTP) که منجر به کشته شدن صدها غیرنظامی و نظامی شده است، عمل نکرده است.

منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت افغانستان بیان کرد: بالاترین اولویت برای جامعه جهانی، همسایگان افغانستان و برای خود افغانستان، از بین بردن تروریسم داخلی و خارجی از این کشور است.

وی افزود: پاکستان بارها در سطوح بسیار بالا به طالبان اطلاع داده است که برای پایان دادن به حملات تحریک طالبان پاکستان، خلع سلاح جنگجویان آن، دستگیری و تحویل شبه نظامیان این گروه تروریستی به پاکستان، قاطعانه عمل کند؛ متأسفانه علیرغم وعده های داده شده تاکنون اقدام معناداری صورت نگرفته است و پناهگاه های امن تحریک طالبان در نزدیکی مرزهای پاکستان همچنان پابرجاست.

نماینده پاکستان به شورای 15 عضوی گفت: حملات برون مرزی عناصر تروریستی ادامه یافته است، از جمله این حملات، می توان به حمله عناصر تحریک طالبان پاکستان که منجر به کشته شدن چندین مهندس چینی در پروژه برق آبی داسو شد، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مصونیت از مجازاتی که به نظر می رسد برخی از این گروه های تروریستی در داخل افغانستان از آن برخوردارند، تهدیدی جدی و مستقیم برای همه همسایگان افغانستان و همچنین جامعه بین المللی است.

در ادامه منیر اکرم از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا از دولت طالبان بخواهد که روابط خود را با تحریک طالبان پاکستان و همکارانش قطع، از انجام حملات فرامرزی علیه پاکستان جلوگیری، تروریست های تحریک طالبان پاکستان را خلع سلاح و رهبری تحریک طالبان پاکستان را دستگیر کند و به پاکستان تحویل دهد.

وی بیان کرد: پاکستان همواره از تعامل پایدار با مقامات موقت افغانستان برای عادی سازی اوضاع در آن کشور حمایت کرده است.

وی همچنین ضمن استقبال از تصمیم اعلام شده طالبان برای شرکت در نشست آتی تحت حمایت سازمان ملل در دوحه، بر نیاز جامعه بین المللی و دولت موقت افغانستان در مورد اهداف کلی که به دنبال آن هستند، تأکید کرد و گفت: تا زمانی که ندانیم به کجا می رویم، هرگز به آنجا نخواهیم رسید.

نماینده پاکستان به نوبه خود گفت: جامعه جهانی موظف است به 23 میلیون افغانی که به کمک های فوری نیاز دارند کمک کند و اقدامات کافی را برای تقویت اقتصاد افغانستان از جمله احیای سیستم بانکی ملی و احیای فعالیت های تجاری اتخاذ نماید.

وی افزود: طالبان همچنین باید برای پایبندی به تعهدات بین المللی خود گام بردارد و خاطرنشان کرد جهان همچنان نگران محدودیت های اعمال شده بر زنان و دختران در افغانستان است.

وی در ادامه گفت: اینها با قوانین بین المللی یا اصول اسلام مطابقت ندارد و دولت موقت افغانستان انتظار می رود که حقوق زنان و دختران در تحصیل، کار و سایر حقوق بشر را تضمین کند.

منیر اکرم در پایان سخنان خود اذعان داشت: پاکستان به دنبال ارتقای صلح، ثبات و توسعه در افغانستان است و ما به کار در تمام سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، با سازمان ملل متحد برای دستیابی به این اهداف ادامه خواهیم داد.

 

ارسال نظر

 
1