خبر فوری

 
 
تاکید رئیس جمهور پاکستان بر ارتقای همکاری در بخش های تجاری، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای مصر، عمان، بوسنی، سریلانکا و قبرس
کد خبر :1249228598

13:44 1402/09/29


برچسب ها : استوارنامه, پاکستان و بوسنی و هرزگوین, پاکستان و سریلانکا, پاکستان و عمان, پاکستان و قبرس, پاکستان و مصر, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان,

رئیس جمهور پاکستان در مراسم تحویل استوارنامه سفرای کشورهای مصر، عمان، بوسنی، سریلانکا و قبرس بر لزوم ارتقای همکاری با این کشور در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور پاکستان در مراسم تحویل استوارنامه سفرای کشورهای مصر، عمان، بوسنی، سریلانکا و قبرس بر لزوم ارتقای همکاری با این کشور در زمینه های مختلف تجاری، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سفرا و مسئولان کمیسیون های عالی کشورهای جمهوری عربی مصر، سلطان نشین عمان، بوسنی و هرزگوین، جمهوری قبرس و سریلانکا روز سه شنبه طی مراسمی رسمی در کاخ ریاست جمهوری پاکستان، استوارنامه های خود را تقدیم دکتر عارف علوی نمودند.

سفرای این کشورها سپس به صورت جداگانه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و رایزنی نمودند.

رئیس جمهور پاکستان در دیدار با دکتر ایهاب محمد عبدالحامد حسن سفیر جدید مصر در اسلام آباد ضمن خوشامدگویی به وی به تشریح اهمیت روابط دوجانبه اسلام آباد و قاهره که مبتنی بر ارزش های مشترک فرهنگی، مذهبی و تاریخی است پرداخت.

وی همچنین بر لزوم توسعه همکاری های فرهنگی، تجاری و اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان با اشاره به جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و قتل گسترده مردم بیگناه این منطقه و نیز انهدام املاک و ساختمان های موجود در این منطقه مراتب نگرانی عمیق پاکستان نسبت به این اقدامات را ابراز داشت.

دکتر ایهاب محمد عبدالحامد حسن سفیر مصر در این دیدار گفت: مصر از کمک های بشردوستانه برای مردم غزه حمایت می کند.

دکتر عارف علوی همچنین در دیدار جداگانه با فهد سلیمان خلف الخروسی سفیر پادشاهی عمان گفت: پاکستان و عمان دارای روابط نزدیک و دوستانه در بخش های مختلف هستند.

وی افزود: پاکستان فضای مساعد برای جذب سرمایه گذاران خارجی را در کشور فراهم نموده است و در این راستا شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری را نیز تشکیل داده است که خدمات پنجره واحد برای سرمایه گذاری در بخش های مختلفی همچون کشاورزی، فناوری اطلاعات، معدن و انرژی را فراهم می کند.

رئیس جمهور پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح اقدامات ضد حقوق بشر دولت هند در منطقه اشغالی جامو و کشمیر پرداخت.

در ادامه این دیدار سفیر عمان پیام دوستانه پادشاه این کشور برای ملت و دولت پاکستان را به دکتر عارف علوی ابلاغ نمود و گفت: برای توسعه همکاری های دوجانبه میان دو کشور دوست و برادر تلاش خواهم کرد.

در بخش دیگری از این نشست ایمن کوهدارویچ سفیر بوسنی و هرزگوین نیز با دکتر عارف علوی به دیدار و رایزنی پرداخت.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر بوسنی و هرزگوین بر اهمیت و جایگاه روابط با این کشور برای پاکستان تاکید کرد و گفت: دو کشور از ظرفیت های گسترده ای برای ارتقای بیش از پیش همکاری ها در زمینه های مختلف مردمی، اقتصادی و تجاری برخوردارند.

سفیر بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار ابراز داشت: در راستای توسعه بیشتر روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تلاش خواهم کرد.

رئیس جمهور پاکستان همچنین در دیدار با دریاسالار(بازنشسته) راویندرا چاندرا سریویجی گوناراتنه کمیساریای عالی سریلانکا خاطرنشان کرد: روابط مبتنی بر هفت دهه میان پاکستان و سریلانکا روز به روز در حال تقویت شدن است.

وی بر ضرورت تحکیم روابط و گسترش همکاری های مشترک فرهنگی و سیاسی دوجانبه از طریق تبادل هیئت های فرهنگی و سیاسی میان دو کشور تاکید کرد.

دکتر عارف علوی با بیان اینکه سریلانکا نخستین کشوری بود که توافقنامه تجارت آزاد را با پاکستان به امضا رساند گفت: افزایش حجم تجارت دوجانبه منافع دو کشور را تامین خواهد کرد.

وی همچنین با آندریاس پی کوزوپس سفیر جدید قبرس در اسلام آباد نیز دیدار نمود و گفت: پاکستان قبرس را دوست مهم خود می داند و ما خواهان گسترش روابط دوجانبه خود با این کشور هستیم.

وی از حمایت های جمهوری قبرس از پاکستان در اتحادیه اروپا تمجید نمود.

رئیس جمهور پاکستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به حوادث غزه گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی با قتل مردم بیگناه اعم از زن و کودک تمام قوانین و محدودیت ها را زیر پا گذاشته اند.

وی با تبریک به سفیر جدید قبرس ابراز امیدواری نمود وی در جهت توسعه همکاری دوجانبه با پاکستان نقش خود را ایفا نماید.

ارسال نظر

 
1