خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| لسلی اسکنلون کمیساریای عالی کانادا با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد و به طور مفصل به همراه افزایش روابط دوجانبه، تجاری و اجتماعی، در مورد امور مورد علاقه مشترک و تحولات اخیر در خاورمیانه به گفت و گو پرداخت.

رئیس مجلس سنای پاکستان با برجسته سازی اهمیت مناسبات با کانادا برای پاکستان، تصریح داشت که پاکستان به دنبال روابط پایدار همه جانبه، دیرینه و دوجانبه با کانادا می باشد. او در ادامه با تاکید بر افزایش حجم تجاری میان دو کشور، بر لزوم نزدیک کردن قشر بازرگانان دوطرف، تاکید کرد و گفت: گسترش روابط دوجانبه در سطوح پارلمانی، تجاری و مردمی موجب تقویت مناسبات میان دو کشور می شود.

صادق سنجرانی ادامه داد که فرصت های بیشماری برای سرمایه گذاری در پاکستان وجود دارد که سرمایه گذاران و بازرگانان کانادایی از آن بهره برند و از سرمایه گذاری شرکت های کانادایی در بلوچستان استقبال می کنیم. سرمایه گذاری شرکت کانادایی Barrick Gold در چاغی ایالت بلوچستان فرصت های شغلی متعددی را ایجاد کرده است. مواد معدنی موجود در بلوچستان می تواند نقش مهمی در بهبود اقتصاد این کشور داشته باشد.

وی اظهار داشت که نیاز است از این منابع معدنی استفاده بهینه کرد و آماده فراهم کردن هرگونه تسهیلات به شرکت های کانادایی جهت سرمایه گذاری بیشتر در چاغی، می باشیم. رئیس مجلس سنا برای رهبری و مردم کانادا آرزوی خیر کرد و گفت: نگرش مبتنی بر عدالت و برابری، عاری از تبعیض نژادی، برای ارتقای صلح جهانی ضروری است.

او در ادامه طی صحبت در رابطه با مسئله فلسطین، با تاکید بر برداشتن گام های موثر توسط جامعه بین المللی جهت اجرای قطعنامه های سازمان ملل در راستای حل دائمی مسئله فلسطین، بیان داشت که همه کشورها نه تنها باید صدای موثری برای توقف جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان بی گناه در غزه بلند کنند، بلکه باید یک برنامه اقدام مشترک به منظور پایان دادن به تروریسم فزاینده اسرائیل در غزه اتخاذ کنند. کشورهای توسعه یافته می توانند نقش مهمی در تضمین رعایت حقوق اولیه بشر در فلسطین و جامو و کشمیر اشغالی داشته باشند.

رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه صحبت های خود از کمک های کانادا به پاکستان در دوران سیل ویرانگر، قدردانی کرد.

کمیساریای عالی کانادا ضمن ابراز موافقت با اظهارات رئیس مجلس سنای پاکستان، بیان داشت که باید هرچه سریعتر مسئله فلسطین را حل و فصل کرد تا وضعیت دشوار مردم بی گناه فلسطین به پایان برسد.  

ارسال نظر

 
1